Jair Domínguez: "Crec que és bo acabar un programa de ràdio en el seu moment més alt"
El periodista i escriptor ha recordat les seves memòries a través de la música

Llapis de Memòria de Jair Domínguez 11/06/2025
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
El periodista i escriptor Jair Domínguez ha parlat sobre la fi del seu programa de ràdio "El búnquer", que ha captivat l'audiència amb el seu estil característic. Domínguez ha explicat que la decisió de finalitzar el programa es deu a la voluntat de tancar-lo en el seu moment més alt. "Hem fet una gira que ha sigut un èxit, tenim temps a fer altres coses", ha afegit, destacant la llibertat creativa que han gaudit durant la seva trajectòria.
El periodista ha reconegut que no sempre han comptat amb el suport dels seus superiors, però això no ha impedit que fessin el que volien. "No caiem a gran part dels nostres caps, però ens és igual perquè hem fet el que ens ha donat la gana", ha declarat amb contundència.
Domínguez també ha abordat les polèmiques que han envoltat la seva figura. "A mi no em passen ni una, l'altre dia em van acusar d'una barbaritat que no vaig dir, i mira que dic burrades", ha explicat, referint-se a les crítiques que rep sovint. "Des d'Espanya les coses es veuen diferent, a Espanya he tingut problemes grossos d'amenaces, però mai m'ho he pres seriosament, a Catalunya em coneix més", ha comentat, subratllant la diferència de percepció entre Catalunya i Espanya. "Ara dic menys burrades", ha admès, tot i que ha assegurat que mai ha tingut la intenció d'ofendre. "Jo si he dit alguna bestiesa, no era amb ànim d'ofendre". "Inconscientment segur que m'he autocensurat, no per no tenir ganes de dir-ho, sinó per no alimentar la bèstia", ha confessat.
El periodista ha recordat la seva infància, marcada per la seva inclinació a fer riure els altres i la seva passió per l'escriptura. "De petit era una mica pallasso, m'agradava fer reiure els companys però sense passar-me", ha dit. "M'agradava escriure i explicar històries des de ben petit, vaig començar a escriure i llegir molt aviat", ha revelat. Domínguez ha explicat que va ser diagnosticat amb TDAH, però en comptes de medicar-se, els seus pares li van recomanar llegir. "Llegia coses que no tocaven per la meva edat, però m'ha anat molt bé", ha afirmat.
La seva trajectòria professional ha estat plena de girs inesperats. "Era impossible pensar que em dedicaria a ser guionista o periodista, perquè no sabia et podies guanyar la vida fent això, per a mi era utòpic", ha explicat. Domínguez ha revelat que inicialment volia ser director de cinema, però va trobar el món del cinema molt complicat. "La meva relació amb el cinema es reduïa a anar els caps de setmana a gravar vídeos de casaments". Desesperat per trobar feina, va considerar treballar en una plataforma petrolífera al Golf de Mèxic, però finalment va optar per quedar-se a Figueres, on va començar a treballar en producció a Ona Catalana.
Sobre la seva capacitat per compaginar la feina a la ràdio, la televisió i l'escriptura, Domínguez ha admès que li agradaria tenir més temps per dedicar-se a escriure. "Hauria de ser milionari per dedicar-me a l'escriptura", ha dit. "Tinc poc temps, però el poc que tinc el dedico a escriure, pels matins", ha conclòs.
La Playlist del Llapis de Memòria de Jair Domínguez
- Walking on air - King Crimson
- On a plan - Nirvana
- Right next door to hell - Guns n Roses
- Variació Goldberg, BMV 988, Moviment 1 - Bach
- Beautiful girl - Pete Droge and the sinners
- Video games - Lana del Rey
- Toxic - Britney Spears

Pol Rojas
Estudiant de Mitjans Audiovisuals al Tecnocampus de Mataró. Actualment estic fent les meves pràctiques...




