Sociedad

Un home mata el seu germà amb una escopeta i és abatut pels Mossos a Calldetenes

L'agressor, que era caçador, s'ha atrinxerat a casa seva, ha disparat contra els Mossos i ha ferit cinc policies

Lloc on s'han produït els fets. / ANDREA V

Barcelona

Els Mossos d’Esquadra han abatut un home, un caçador, després que matés el seu germà amb una escopeta, s’atrinxerés a casa seva i obrís foc contra la policia catalana. Els fets han tingut lloc la matinada d’aquest dimarts, en un domicili del carrer Folgueroles de Calldetenes, a la província de Barcelona.

Els Mossos han rebut l’avís que un home s’havia atrinxerat a casa seva amb una arma de foc i estava amenaçant i retenint algunes persones. Diverses patrulles s’han desplaçat fins al lloc, però l’agressor ha començat a disparar contra ells.

Tot seguit s’han activat els serveis especialitzats del cos: el grup de mediació, amb els negociadors, i els GEI —els GEO dels Mossos, el grup d’elit del cos especialitzat en incidents amb armes de foc—. La policia ha establert un perímetre de seguretat al voltant de la casa per protegir els veïns i evitar més víctimes. Tot i els intents de negociar amb l’agressor, el caçador continuava disparant. “L’home no feia cap mena de cas, ha mantingut una actitud violenta i hostil contra els GEI”, asseguren els Mossos en un comunicat.

“Amb coneixement del risc que corrien les persones que podien estar a l’interior de la casa, els agents han iniciat les tasques per alliberar-les”, afegeixen al comunicat. En intentar accedir-hi, l’atacant ha disparat als agents i aquests l’han abatut.

Alliberada una dona

Dins del domicili, han aconseguit alliberar una dona —la mare de l’agressor, segons fonts policials—, i han localitzat el cos sense vida d’un home que ha resultat ser el germà del tirador. Els agents de la Divisió d’Investigació Criminal s’han fet càrrec de la investigació per aclarir les causes de l’atac i de la mort de la víctima: si després d’atrinxerar-se armat, com apunten algunes fonts, el difunt va intentar calmar el seu germà perquè deixés l’arma i aquest li va disparar mortalment; o si primer va matar el seu germà i després es va atrinxerar.

A més de les dues víctimes mortals, cinc mossos han resultat ferits. Dos han patit ferides lleus, però tres més han hagut de ser traslladats a l’hospital en estat greu, un dels quals ha rebut un tret de perdigó al coll, segons fonts properes.

Andrea Villoria

Responsable de Tribunales y Sucesos de la SER...