Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

"Es va jugar al que va voler Anglaterra i això va penalitzar a les espanyoles"

Al Què t'hi jugues analitzem la derrota d'Espanya a la final de l'Eurocopa amb Sonia Lus

Sonia Lus: "Es va jugar al que va voler Anglaterra i això va penalitzar a les espanyoles"

Sonia Lus: "Es va jugar al que va voler Anglaterra i això va penalitzar a les espanyoles"

00:00:0008:09
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Diumenge difícil per a la selecció espanyola. Les de Montse Tomé no van estar encertades a la final de l'Eurocopa contra Anglaterra. Un partit que van dominar els 120 minuts reglamentaris, però als penals se'ls va escapar l'últim títol que els faltava a les seves vitrines.

Parlem amb Sonia Lus, la periodista que les ha acompanyades tot el mes a Suïssa, sobre aquesta derrota i el futur de la selecció entre altres coses.

Sonia Lus ha definit l'endemà de la derrota com "un dia de reflexió", perquè creu que "el futbol va ser injust". Tot i això, la periodista també avança que "no va ser el millor partit d'Espanya, tot i que fos superior a Anglaterra".

La desaparició d'APA

Lus descriu la final d'ahir com un partit on es va jugar "al que va voler Anglaterra" i això "va penalitzar a Espanya".

Una de les fortaleses d'Espanya durant la fase eliminatòria de l'Eurocopa va ser el mig del camp, amb Alexia Putellas, Patri Guijarro i Aitana Bonmatí de protagonistes. I les angleses ho tenien estudiat: "Van encallar el mig del camp espanyol, ni Alexia ni Aitana va estar especialment fluides", diu la periodista, que també puntualitza que "Patri va estar al nivell de sempre, fantàstic".

Les 'Lionesses' venien de remuntar tots els partits de la fase eliminatòria: contra Suècia a quarts, contra Itàlia a Semis i contra Espanya a la final. Sigui per un gol o dos per sota, "a Anglaterra, si li dones una mica d'esperança, ho aprofitarà i s'hi aferreran", explicava Lus als micròfons del Què t'hi jugues!.

"Aquest altre futbol va desesperar a les espanyoles, que quan millor estaven, Lucy Bronze va anar a terra i va parar el partit, i va tallar el ritme de les espanyoles", conclou Sonia Lus.

"El futbol també és el que no es veu tant i en això la Patri brilla"

Falta d'estratègia

"Quaranta centres a l'àrea, però no tenir rematadora... em sembla una estratègia difícil d'entendre", afegeix Sonia Lus, que creu que alguns canvis van donar-li una mica d'esperança a Espanya - "Salma va donar-li profunditat, Vicky desvergonyiment" -, però d'altres no es van entendre per com va acabar el partit.

I aquí és on entra Alexia Putellas, que va ser substituïda per Clàudia Pina al minut 71 de partit, uns quinze minuts després que arribés l'empat d'Anglaterra. "Vam perdre el control del mig del camp quan es treu a Alexia", diu Lus. A la falta de rematada, també puntualitza que, "Martín Prieta estava a la banqueta, si vas a jugar a posar centres necessites a algú que t'ho remati".

Jugar-s'ho tot a la tanda de penals

"Espanya es mereixedora del títol perquè és la selecció que millor futbol ha fet a Suïssa, se'n va amb cinc victòries i un empat, si contem la final", diu Sonia Lus. La periodista, però, afegeix que "ahir va ser el pitjor partit d'Espanya a l'Eurocopa".

I, per això, cap de les ocasions van materialitzar-se i s'ho van acabar jugant a la tanda de penals. Una tanda de penals on les jugadores Espanyoles no van estar encertades i van fallar-ne tres consecutius: "Es diu que els penals és una loteria. Jo no hi estic d'acrod. Per a mi els penals s'assagen", explica Sonia Lus. També qüestiona la decisió de Tomé de fer xutar a Salma Paralluelo un dels penals: "És clar que Salma està sense confiança, t'entren dubtes".

En dubte la continuïtat de Montse Tomé?

"És la gran pregunta que ens fem tots avui", se sincera Lus: "És clar que el torneig que ha fet Montse Tomé és molt bo, ha arribat a la primera final de la història, però s'ha de fer balança".

Hi ha moltes coses al voltant de Montse Tomé i el seu rol com a seleccionadora que s'han de tenir en compte: "Com arriba al lloc entre tot l'escàndol Rubiales, com comença la primera roda de premsa convocant a jugadores que s'havien declarat inconvocables... És cert que després es fa amb el vestuari, però per a mi ahir no va prendre bones decisions", conclou Lus sobre la seleccionadora Tomé.

¿Y ahora qué? Qué le espera a Montse Tomé tras perder la final de la Eurocopa

Amb l'Eurocopa acabada, té nom la Pilota d'Or?

La UEFA, per segona vegada aquesta temporada, va nomenar Aitana Bonmatí jugadora d'un torneig que va perdre a la final. Primer a la Champions, on l'Arsenal va guanyar el trofeu, i ara a l'Eurocopa, on Anglaterra guanya el torneig. Aquestes decisions sovint influeixen en la Pilota d'Or: Aitana porta tres temporades consecutives sent la millor jugadora de la Champions i dues Pilotes d'Or que han acompanyat aquesta etiqueta.

Sonia Lus creu que "té tota la pinta" que Aitana aconseguirà la distinció de ser la millor jugadora del món un any més "per la temporada que ha fet", perquè per l'Eurocopa, com afegeix Lus, "no sé si és mereixedora de l'MVP d'ahir a la nit, ha jugat molt poc".

Al nom de la de Sant Pere de Ribes, però, se li sumen Mariona Caldentey, que ha guanyat la Champions amb l'Arsenal i ha estat nomenada millor jugadora de la lliga anglesa, i Alessia Russo, companya d'equip de Caldentey, guanyadora de l'Eurocopa i golejadora a la final.

Aquí, però, "vota tothom, voten seleccions d'Àfrica, Oceania, Àsia... i, a qui votaran? Doncs a les jugadores més conegudes. I aquí Aitana té molt guanyat. Alexia també", conclou la periodista.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir