El Girona tanca el mercat amb Bryan i Livakovic
Míchel es queda sense el mig centre organitzador ni un suplent d'Àlex Moreno

GIRONA
El Girona va tancar el mercat amb les incorporacions de Bryan Gil del Tottenham, que arriba en propietat i per qui es pagaran 6M fixos + 4M en variables i la de Livakovic, el porter titular de la selecció de Croàcia i que arriba cedit fins a final de temporada.
L'últim dia de mercat no va ser tan frenètic com s'esperava a les oficines de Montilivi, o com a mínim no va ser així pel que fa a les operacions que es van acabar tancant. Ahir el Girona va fer oficial la marxa de Yángel Herrera a la Real Societat (11+2M) i la de Dawda Cámara al Cádiz, aquest com a cedit fins a final de temporada en una operació que permetrà que el davanter de Mauritània pugui tenir més protagonisme en la seva primera temporada al futbol professional.
Quique Cárcel i companyia encaraven l'últim dia de mercat amb diferents opcions obertes en algunes posicions en les quals l'equip estava necessitat. La primera d'elles era la d'un perfil determinant a partir de tres quarts de camp: Bryan Gil encaixa a la perfecció amb el que vol Míchel: verticalitat, desequilibri i ambició per vestir aquesta camiseta. El Girona havia estat tot l'estiu esperant que les pretensions del Tottenham baixessin en algun moment, fins i tot aspirant que pogués arribar lliure, però els anglesos van mostrar-se inflexibles i no van permetre-ho. A la porteria, la lesió de Juan Carlos i el baix rendiment de Paulo Gazzaniga han fet que la direcció esportiva apostés per la cessió d'un porter contrastat i amb un rendiment immediat assegurat: Dominik Livakovic, porter de la selecció de Croàcia, que arriba cedit i perdona bona part del seu sou per jugar a Montilivi.
Una sèrie de perfils buits
Si alguna cosa es pot retreure a la direcció esportiva, més enllà d'anar tard, és que una temporada més continuen existint una sèrie de perfils buits dins de la plantilla. El més evident sense dubte és la del suplent d'Àlex Moreno, una mancança que es manté des de fa tres temporades i que ja no sembla una casualitat. A més, no s'ha incorporat ningú amb la marxa de Krejci perquè la direcció esportiva i l'staff confia plenament amb Blind, Vitor Reis, David López, Francés i la possibilitat que puguin actuar-hi tan Witsel com Arnau. El fitxatge d'Arthur al mercat d'hivern semblava fer evident que falta un perfil "Aleix Garcia", però s'ha tornat a confeccionar la plantilla sense una peça que sembla imprescindible per l'estil que té Míchel.




