Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Dafnis Balduz: "A un nen de quatre anys no li pots dir que no parli o es mogui com una nena"

L'actor protagonitza el monòleg 'Qui va matar el meu pare' a la sala Heartbreak Hotel de Barcelona

ENTREVISTA. Qui va matar el meu pare

ENTREVISTA. Qui va matar el meu pare

00:00:0022:16
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

'Qui va matar el meu pare' és l'adaptació teatral del llibre autobiogràfic del mateix títol de l'escriptor Éduard Louis. Un noi de família pobre de la França rural més conservadora, homòfoba i violenta, que va ser repudiat per la seva pròpia família per ser gai. Després de llegir-lo, l'actor Dafnis Balduz va tenir l'impuls d'aixecar l'espectacle: "Coneixia el primer llibre, 'Adeu a l'Eddy Bellegueule', que és com ell es deia originàriament, i ja m’havia rebentat el cap. Era molt potent com explicava la seva vida, sense maquillar. Això també ho té 'Qui va matar el meu pare'. Ni subterfugis ni dissimuls. És dur perquè és claríssim".

Les adaptacions

"Quan em vaig llegir el llibre, vaig pensar que s’havia de fer un monòleg. Però ja s’hi havien interessat gent com els directors d'escena Thomas Ostermeier (amb el propi Edouard Louis fent de protagonista) o l’Ivo Van Hove. Ara bé, no s’havia fet mai a Espanya, ni en català ni en castellà, i vam pensar que era el moment perfecte per posar-nos-hi". Amb la complicitat de la productora Sixto Paz del director de l'obra, Pau Roca, van estrenar a l'últim Festival Grec.

Contra l'homofòbia

"Aquesta història parla d’homofòbia, d’acceptar-se, d’alliberar-se. Parla d’un noi que ha estat capaç de dir: “Mira, papa, mama, que us donin pel cul. Deixeu-me en pau.” I ell trepitja una catifa de peluix fúcsia, descalç. Tot això del rosa, tot això que li deien de “no parlis com una nena”, “no et moguis com una nena”... Doncs sí. Doncs visc en una catifa rosa, i deixeu-me en pau. A un nen de 4 anys no li pots dir això, no li pots castrar els seus instints".

Un actor, múltiples papers

A l'obra, només hi ha l'actor Dafnis Balduz en escena, però es multiplica en diferents personatges: Sóc el pare, crido com un posseït, dono cops de puny a la paret... També faig el germà, que és quasi tan violent com el pare. I la mare, que semblava guai, però tampoc. Ara bé, també volem explicar que arriben a una entesa. El pare i la mare canvien la seva manera de pensar sobre el fill. Acaben sent persones molt més tolerants". Després d'èxits com 'Pols de diamant' o 'L'herència', Balduz torna als escenaris amb 'Qui va matar el meu pare', fins al 2 de novembre a la sala Heartbreak Hotel de Barcelona.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir