Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Limitar la pesca en espais naturals per millorar-la en altres punts del litoral

Ponç Feliu, director del Parc Natural valora el primer estiu amb el PRUG implementat

Entrevista a Ponç Feliu, director del Parc Natural de Cap de Creus

Entrevista a Ponç Feliu, director del Parc Natural de Cap de Creus

00:00:0016:13
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Aquest estiu ha entrat en vigor el nou Pla Rector d’Ús i Gestió del Parc Natural del Cap de Creus, un document que regula totes les activitats que s’hi poden fer: des de la pesca i la navegació fins a la recerca científica o les activitats recreatives.

El pla inclou mesures com la prohibició d’abocar residus al mar, la limitació de la velocitat de navegació o la prohibició de festes i motos d’aigua dins del parc. També s’han ampliat les zones totalment protegides, on no es pot pescar, i s’ha restringit el fondeig i l’amarratge a les roques.

Ponç Feliu, director del Parc Natural del Cap de Creus, explica a l'Aquí Girona que aquest primer estiu d'implementació del PRUG, ha estat un estiu informatiu. "El PRUG no té ànim d'anar a buscar sancions", explica el director. "La voluntat és conservar l'entorn, fent compatibles les activitats d'ús de l'espai amb la preservació necessària i imprescindible".

És un pas important per conservar un dels espais naturals més emblemàtics de la Costa Brava, però també ha estat un procés llarg i complex: més de quinze anys i dues-centes reunions per arribar fins aquí. "Ha costat molt perquè el Cap Creus és un espai molt utilitzat, amb moltes activitats i molts interlocutors que han participat i han estat escoltats en aquest procés", explica Feliu que afegeix que cada pas s'ha fet "sempre amb la priorització de la preservació de l'espai". El resultat: "un document realista i aplicable", s'enorgulleix el director.

El pla amplia de 20 a 300 hectàrees l'àrea marítima protegida d'extracció integral de peix, un espai on no es podrà fer cap classe de pesca. També, en més de 700 hectàrees, es podrà fer pesca artesanal, però no recreativa. "Volem que siguin llocs d'excel·lència, on hi hagi moltíssima presència de peix" exposa Feliu. Aquestes zones de pesca restringida seran compatibles amb un busseig sostenible, activitat que també estarà regulada pel PRUC.

El Parc Natural del Cap de Creus també es convertirà en el primer Parc Natural de Catalunya que implementarà la intel·ligència artificial. Ho farà amb unes càmeres que registraran el que passi en el medi marí. Els dispositius estaran enfocats al mar i detectarà les infraccions que s'hi produeixin, com la pesca en zones no permeses, els excessos de velocitat o les festes, per després poder aplicar sancions quan sigui necessari. Els aparells seran capaços de llegir matrícules d'embarcacions a molta distància i es col·locaran de manera adequada d'acord amb les lleis de protecció d'intimitat dels visitants.

Ponç Feliu considera que algunes de les mesures prohibitives que integren el PRUG podrien aplicar-se en altres zones de la Costa Brava. El director de Cap de Creus considera que seria positiu restringir més les zones de pesca recreativa i artesanal al llarg del litoral gironí. "La prohibició de la pesca en algunes zones, afavorirà el creixement de la població de peixos, que sortiran de les zones protegides i, per tant, augmentaran la presència també en les àrees on la pesca estigui permesa", expressa el Feliu. Una altra mesura que el director considera que podria extrapolar-se més enllà del Parc Natural és la restricció de les motos d'aigua. Feliu argumenta que la gent que va gaudir dels entorns naturals amb tranquil·litat haurien de poder fer-ho amb el silenci que tenen aquests espais.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir