Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Marta Torné: "No esborraria res del meu passat, fracassar és important"

La presentadora i l'actor Enric Cambray presenten 'Supersàpiens' al Poblenou

ENTREVISTA. 'Supersàpiens'

ENTREVISTA. 'Supersàpiens'

00:00:0021:57
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

Enric Cambray va protagonitzar Sàpiens l'any 2017 a la Sala Flyhard. L'obra, escrita per Roc Esquius i dirigida per Sergi Belbel, torna amb una versió ampliada i adaptada a una nau industrial reconvertida del Poblenou. Marta Torné se suma al repartiment de Supersàpiens, una comèdia que qüestiona els perills de la tecnologia i la intel·ligència artificial.

Real o no

"Voldria llegir la ment i manipular-la com fa el meu personatge. M'encanta manipular una mica", diu Torné. A l'obra, ella visita el conseller de Salut, interpretat per Cambray, per proposar-li una altra manera de veure el món a partir d'unes habilitats sobrehumanes. "Si una persona et diu que et pot curar tots els mals, et demostra que pot fer-ho, però que tot plegat té unes conseqüències que fan que dubtis de la realitat, podries arribar a conviure-hi? D'això va Supersàpiens", explica l'actor.

El teatre

El muntatge ocupa un espai de 2.000 metres quadrats del carrer Llull del Poblenou, i es presenta com a teatre immersiu. "És una pop-up: quan s'acabi Supersàpiens, s'acaba el teatre. És una llàstima perquè hem fet un lloc increïble. És un esdeveniment de ciutat, i, perquè no, de país. Dins del sector cultural no estem acostumats a aquestes inversions privades amb tant risc. Es fan a Berlín, Londres, Nova York, i de cop i volta ho tenim a la ciutat de Barcelona", afirma Cambray sobre l'aposta per l'obra. Una obra que ha fet tornar la presentadora als escenaris deu anys després. "Vaig estar dos anys de gira per tota Espanya, des de Bilbao fins a Barbastro, i vaig acabar tipa. Vaig voler descansar un temps. Per fer teatre, saps que durant uns mesos no podràs agafar gaire res més. Si hi tornava, havia de ser una cosa molt xula. Tampoc és que em truquessin cada setmana per oferir-me papers, però quan en Belbel m'ho va demanar, va ser diferent. Em valia la pena i em compensava dir que no a altres projectes per fer aquest", comenta Torné.

Ne regrette rien

Sobre si esborrarien algun moment del seu passat, tots dos ho tenen clar. "Els fracassos són molt importants. Jo vaig fer un programa a la Sexta que va durar dues setmanes. Ens feia més audiència Saber y ganar. Doncs mira, cap a casa", diu la presentadora sobre Algo pasa con Marta. "Miraria de no haver patit tant per una relació que em va trencar el cor i que ara dius, però per què vaig perdre el temps per aquell senyor? Això sí; però vergonya no en tinc. Com que no he enganyat, no he fet mal als altres ni he sigut mala persona, no esborraria res". Segons Cambray, tot et construeix. "Estic en un moment d'abraçar tot el que he fet abans. Com el protagonista de El dia de la marmota, s'ha d'aprendre a mirar els altres i nodrir-se d'ells per tenir una vida plena".

Eufòria

Supersàpiens acabarà després de festes, i el seu tancament coincidirà amb l'estrena de la nova temporada d'Eufòria a TV3. "Hi ha alguna sorpresa que no es pot explicar, però potser tindrem l'Enric Cambray per allà, no?", diu rient ella. "Jo pensava que el 7 de gener em trauria de sobre la Marta Torné, i crec que fins al juny no hi haurà manera", contesta fent broma l'actor.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir