Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Marató de Sang preveu complir l'objectiu i assolir les 10.000 donacions tot i la caiguda "internacional" de donants

El director assistencial del Banc de Sang i Teixits assegura que l'escenari ideal és tenir reserves per a 8 dies i si compleixen el repte fixat s'aproparan als 7

Cità prèvia amb el Dr. Padrós: les donacions de sang

Cità prèvia amb el Dr. Padrós: les donacions de sang

00:00:0024:12
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

Demà dissabte finalitza la Marató de Donants de Sang i els organitzadors, el Banc de Sang i Teixits, confia assolir la fita de les 10.000 donacions. En la secció del doctor Jaume Padrós, el director assistencial del banc, Joan Grífols, ha explicat que fins ahir en portaven 8.300 i ha assenyalat que la marató es fa ara perquè les donacions "decreixen" per Nadal "perquè perdem la rutina i la regularitat de l'acte de donació".

Grífols ha explicat que van encetar la marató amb unes reserves per a 5-6 dies: "No vol dir que sigui poc, però són nivells que ens permeten subministrar els diferents components de la sang, però no ens proporciona "un matalàs còmode per fer front a qualsevol imprevist, referint-se a un accident amb ferits múltiples. L'escenari ideal és tenir-ne per 8 dies i ara s'apropen als 7.

El doctor Jaume Padrós ha assenyalat que cada cop es troba amb més pacients que desconeixen el seu grup sanguini. El doctor Grífols ha confirmat que el 0 negatiu és "l'universal i el menys prevalent a la població", per la qual cosa és "el més buscat perquè, d'una banda, ens serveix per transfusió a qualsevol donant indefinidament i té la particularitat que poca gent és d'aquest grup".

Segons Grífols, la caiguda de les donacions de sang no se circumscriu només a l'àmbit de Catalunya o Espanya, sinó que és "internacional". La part positiva és que la demanda també ha baixat perquè les tècniques als hospitals han millorat i se'n promou l'estalvi. Padrós ha afirmat que els Testimonis de Jehovà, els quals no volen transfusions, són un grup minoritari, però amb l'arribada de més immigració "la donació d'òrgans esdevé un impediment des del punt de vista religiós".

Alhora, "la població autòctona ha donat per descomptat i s'ha de repensar", ha afegit Padrós, que ha posat l'accent en la idoneïtat d'explicar als donants o potencials donants on s'ha utilitzat la seva sang per lluitar contra les "fake news". Grífols ha explicat que això ja es fa i es fomenta la traçabilitat està enviant un missatge al donant quan s'usa la seva donació en el qual se li notifica a quin centre sanitari s'ha emprat.

Guillem Fabo

Guillem Fabo

Periodista a Ser Catalunya des de 2023. Actualment segueix l'actualitat internacional al programa Aquí...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir