Girona es prepara per limitar nous negocis de manicura, supermercat 24 hores i locals de xixa
Gemma Geis explica que l'aprovació de la mesura està pendent d'un acord intern del govern
L’Ajuntament de Girona ja té a punt una moratòria per suspendre la concessió de noves llicències a tres tipologies de negocis: supermercats 24 hores, establiments de manicura i estètica i locals de xixa. La memòria està redactada des d’abans de Nadal i el govern municipal confia poder aprovar-la en les pròximes setmanes.
La vicealcaldessa de l'Ajuntament de Girona, Gemma Geis, ho ha explicat avui a Ràdio Girona - SER Catalunya després que ahir es digues en el programa Aquí Girona d'aquesta emissora que en l’última dècada han obert 60 nous centres d’estètica o manicura a la ciutat. Si el 2014 el centre de Girona concentrava 16 establiments d’aquest tipus, ara en suma 39, més del doble. La majoria s’han implantat a l’Eixample, el Barri Vell i el Mercadal.
En declaracions a l’Aquí Girona, la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica, Gemma Geis, ha defensat la necessitat de regular la proliferació d’alguns negocis en determinats barris. “Hem d’intentar agafar el bisturí i fer propostes i mesures”, ha afirmat, insistint que l’objectiu és garantir l’equilibri comercial sense “criminalitzar” cap activitat.
La moratòria no implicarà la retirada de llicències ja concedides. Geis ha recordat que es tracta de drets adquirits i que només es poden revocar en supòsits molt concrets previstos per la normativa. La suspensió afectaria únicament noves obertures mentre es defineix la regulació.
Bicilcetes fora l'equiació
Segons ha detallat la vicealcaldessa, el focus principal són els supermercats 24 hores, que acumulen queixes veïnals per soroll i molèsties, especialment en horari nocturn.
En canvi, les botigues de bicicletes queden fora de l’equació. Geis ha assegurat que aquest tipus de comerç aporta “valor afegit” i contribueix a una ciutat “més sostenible i saludable”. A més, ha destacat que moltes s’han instal·lat en locals que estaven tancats i que no generen conflictes de convivència.
Pendents d'acord polític
La memòria per impulsar aquesta suspensió de llicències està redactada des d’abans de Nadal. Segons la vicealcaldessa, li agradaria que s’aprovés “com més aviat millor”, però ha admès que encara no s’ha tirat endavant perquè ella “no és l’alcaldessa” i hi ha decisions que no pot prendre unilateralment.