Tebas: "El soci del Barça ha triat Echevarría i Tebas, faig broma eh"
El president de LaLiga ha explicat que el Barça s'ha imputat 71 milions d'euros de la venda de seients VIP del Camp Nou, una xifra que li ha permès millorar el límit salarial

Tebas: "El soci del Barça ha triat Echevarría i Tebas, faig broma eh"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
"Víctor Font dijo que había que elegir entre Messi y Xavi o Echevarría y Tebas. Pues han elegido a Echevarría y Tebas. Lo digo en broma eh". Això ha dit Javier Tebas en la presentació de l'Informe Econòmic Financer de LaLiga d'aquesta temporada.
"Con la diferencia de votos que ha ganado a Víctor Font, está todo dicho", ha comentat Tebas. "El Barcelona ha decidido continuidad. Que siga en la línea que está de cumplimiento correcto del fair play, es lo que pido, nada más", ha dit.
El president de LaLiga destaca la bona evolució del Barça en els últims anys per aproximar-se, precisament, a la normalitat en el límit salarial i a poder inscriure jugadors sense haver de vendre futbolistes o actius del club.
De fet, tant Tebas com el director general de LaLiga, Javier Gómez, han reconegut que el Barça ha recuperat 71 milions de límit salarial per la venda dels seients VIP del Camp Nou a les empreses Forta Advisors (Qatar) i New Era Visionary Group (Emirats Àrabs). "Las cuentas anuales son públicas y el importe imputado es de 71 millones de euros", ha dit Gómez. "Es impepinable, si el auditor dice 71 millones, se imputan 71 millones", ha puntualitzat Tebas.
El límit salarial del Barça ha passat de 351,2 milions d'euros el mes de setembre fins els 432,8 milions aquest febrer. Això son 81 milions d'euros de millora, dels quals 71M corresponen als seients VIP.
Preocupació amb "una bombolla de traspassos de la Premier"
LaLiga ha mostrat una gran preocupació pel nou model de Fair Play Financer de la Premier League, que permetrà gastar un 85% dels ingressos dels clubs en els costos de la seva plantilla. Fins ara, aquest Fair Play no existia.
Però aquest 85% preocupa als màxims responsables del futbol espanyol. Consideren massa alt el percentatge, tenint en compte que no es resten les despeses operatives. "Se va a crear una burbuja con el precio de trapaso de jugadores, como ya pasó aquí. Estamos muy vigilantes y preocupados, porque nos va a arrastrar al resto de ligas", ha manifestat Javier Gómez.
"Me preocupan los equipos que hacen trampas", ha dit Tebas. "El Liverpool o el Arsenal no hacen trampas. El City ya es otra cosa. En la UEFA los denunciamos, pero vamos solos", ha volgut puntualitzar.

Adrià Soldevila
Redactor de Deportes de SER Catalunya. Cubriendo la información del FC Barcelona desde 2014. Es autor...




