Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Les claus per decidir el teu futur laboral

L'orientadora Alba Gómez explica les claus per aprofitar al màxim l'Expojove

Aquest dimecres ha començat l'Expojove al Palau Firal de Girona. És una fira que pretén ajudar milers de joves a decidir què faran en el seu futur i què volen estudiar.

Però a vegades, és complicat decidir què vols fer en el teu futur si no tens clar què és el que t'agrada en el present.

L'Alba Gómez és orientadora vocacional i des de Volairea es dediquen a la formació i orientació de les persones per aportar benestar emocional a l'entorn professional. Per això, recomana uns conceptes claus per ajudar els joves a decidir com volen encarar el seu futur laboral.

El primer error que molts joves fan, diu l'Alba, és pensar que aquesta decisió serà per tota la vida. "El camí és un projecte", explica, "una muntanya on hem d'anar fent passes per avançar i tenir més perspectiva". Per tant, no es tracta d'encertar en la primera, sinó de començar a avançar per algun camí. La pregunta que hem de plantejar no és "A què em dedicaré tota la vida?", diu, sinó "què m'interessa ara?".

Tot i això, molts joves estudiants tampoc tenen clar què és el que els agrada en el present, i la millor manera per començar a descobrir-ho és descartant, explica l'orientadora: "podem saber el que no volem, i això també pot ajudar".

Una altra estratègia és "mirar endins en lloc de mirar enfora", per exemple, descobrir què ens agrada fer en el temps lliure, saber quin estil de vida es vol aconseguir o en quina rutina t'imagines fent el teu dia a dia.

El més important per Alba Gómez, però, és trencar un mite que molts joves encara creuen una realitat. Ella té molt clar que la vocació no sempre va lligada a la professió. Hi ha persones que decideixen "tenir una feina per sobreviure" i poder dedicar-se a la seva vocació en el seu temps lliure.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir