Què t'hi jugues!
Fútbol

La UE Sant Andreu torna a Primera RFEF: "No ens aturarem"

El Sant Andreu torna a la tercera categoria del futbol espanyol onze anys després. El president Taito Suzuki i el capità Albertito atenen el 'Què t'hi Jugues'

La UESA torna a Primera RFEF: "No ens aturarem"

Barcelona

La Unió Esportiva Sant Andreu torna a ser equip de Primera Federació, la lliga que abans es coneixia com a Segona B. És a dir, la tercera categoria del futbol professional. Aquest diumenge va assolir l'ascens després de vèncer el Reus Reddis per 2-1 en un estadi Narcís Sala ple de gom a gom i en el qual també hi era present Taito Suzuki, l'empresari que va comprar el Sant Andreu l'any 2024.

"És una cosa que esperàvem des de feia molt temps. També els aficionats i el barri. No volem que això s'acabi aquí. Volem seguir fent gran aquest club i poder aconseguir més fites", expressa Suzuki en una entrevista amb el 'Què t'hi Jugues'.

El president de la UESA avisa: "Encara no podem donar molt detalls, però no ens aturarem i seguirem cap amunt".

Suzuki, que va celebrar com un jugador més el títol -aixecant el trofeu, cantant i ruixant-se amb cava-, agraeix les mostres d'estima dels socis del club: "Estic content que la gent em demostri aquesta alegria i aquesta estima. Estic molt content de poder compartir aquests moments molt emotius amb ells i que ells, de manera molt natural i franca, m'ho demostrin. És quelcom que no es pot comprar amb diners, estic molt content d'aquesta experiència".

Más información

Albertito: "Necessitàvem un ascens al Narcís Sala"

El capità del Sant Andreu, Alberto García, també ha atès els micròfons del 'Què t'hi Jugues' l'endemà de l'ascens i de la festa posterior, que va durar fins altes hores de la nit i que no només va reunir els jugadors del primer equip: "Ens vam mesclar amb els aficionats. Era un dia per estar amb la família, amics, aficionats i el barri. Sant Andreu es mereixia un dia com aquest".

Albertito ha expressat que el club i l'equip "necessitàvem un ascens al Narcís Sala, per gaudir-lo amb tota l'afició". Un Narcís Sala que s'omple cada setmana i que, segons el capità de la UESA, ha de seguir sent l'estadi la propera temporada: "Nosaltres no entenem que el Sant Andreu hagi de jugar fora del Narcís Sala. Donem per fet que hi jugarem. Esperem que l'Ajuntament i la Generalitat ens ajudin una mica, perquè sino el club haurà de fer un gran esforç. No podem sortir del Narcís Sala".

Adrià Soldevila

Redactor de Deportes de SER Catalunya. Cubriendo...