Els brutals incendis de l'estiu han confirmat que amb una agricultura activa no hagueren sigut tan greus
En La Llavor, el degà del Col·legi d'Enginyers Forestals i la Unión de Pequeños Agricultores (UPA UGT) han deixat clar que s'ha oblidat que l'agricultura també té una funció territorial

Valencia
Eduardo Rojas, degà del Col·legi d'Enginyers Forestals, és clar: saluda que l'administració haja deixat caure que seria necessari recuperar la terra de cultiu, sistemàticament abandonada des de fa ja dècades. Lamenta, això sí, que s'haja perdut tant de temps, perquè el problema ja existia als anys 70 i ja va començar a veure's amb la Revolució Industrial, a la fi del segle XIX. I explica que més enllà de la seua funció econòmica, més enllà de la seua funció com a "rebost", té una funció territorial que ha quedat clar és clau.
I a la Comunitat Valenciana estem molt lluny d'eixe percentatge mínim de terra cultivada per a regular el territori. Això confirma i demostra, com ja va ocórrer durant la pandèmia, subratlla Ricardo Bayo, des de la Unió de Xicotets Agricultors (UPA UGT), que l'agricultura és un sector fonamental que no es valora prou.
Altres continguts
En La Llavor coneixem també hui els detalls d'una investigació que busca que puguem gaudir de carxofes tot l'any. Els primers resultats són optimistes. En 'De Temporada' parlem del pollastre. A la secció del vi parlarem de 'rates penades' (i també de vi, clar). I amb Santi Hernández prepararem unes ametles fregides per a fer un bon esmorzaret.
De temporada
El pollastre també és un producte de temporada, encara que cada vegada menys. En parlem a La Llavor.

El Rebost
Ametles fregides. L'aperitiu més addictiu

El Rebost (24-09-2022): Ametles fregides
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Els fruits secs, i concretament les ametles fregides, són un vici. Cada vegada és més habitual trobar-les en les grans superfícies, però la veritat és que no tenen el mateix sabor que quan les preparem nosaltres a casa. Creieu-me, val la pena. Estan boníssimes. A més, la recepta és molt senzilla i la clau està en el moment de fregir-les. Són ideals per a acompanyar l'aperitiu, els formatges, el pernil, etc. Una delícia.
INGREDIENTS
125 g d'ametles crues
Oli d'oliva 0,4
Sal
ELABORACIÓ
Com vos deia, la recepta és molt senzilla. La clau està en trobar el punt clau de l'ametla fregida i evitar així que se'ns creme. Per a això, en primer lloc agafem una paella i li afegim un bon raig d'oli d'oliva. Calfem a foc mitjà i quan estiga llest li afegim les ametles. Amb l'ajuda d'una cullera de fusta removem constantment per a evitar que se'ns cremen i així que es dauren per totes les parts per igual. El temps aproximat són uns 4 minuts , depenent de la intensitat del foc.
Preparem un plat amb paper absorbent. Passat aquest temps retirem del foc la paella i traiem les ametles. Llevem l'excedent d'oli amb el paper absorbent i les repartim bé. Empolvorem amb sal fina i deixem que es refreden. Una vegada estiguen fredes podem guardar-les a un recipient de vidre perquè es conserven perfectament. Encara que probablement no duraran molt.
El Vi en La Llavor
Hui Manuela Romeralo ens parla dels vins "Aliats" blanc i negre, de Bodegas Enguera, però sobretot del projecte Enguera Planet, una manera de conrear la vinya sense pesticides, utilitzant rates penades.

Vi La Llavor: Aliat (Bodegas Enguera)
El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Juan Magraner
Editor 'Hoy por Hoy Matinal Comunitat Valenciana' y director del programa agroalimentario de 'La Llavor'....




