Ferran Mora: “Va ser un orgull arribar a obtindre el premi extraordinari de fi de grau de dolçaina”
El músic es converteix en el primer dolçainer alcoià en rebre la màxima qualificació en els estudis d’este instrument

Entrevista al dolçainer Ferran Mora
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Alcoi
El passat febrer, Ferran Mora tenia una audició ben especial al Conservatori Superior de Música de València. No era un concert a l’ús, sino anava a interpretar diverses obres davant d’un tribunal exigent. Era l’audició de fi del grau de dolçaina i el resultat va ser suprem. Ferran Mora va obtenir el premi extraordinari de dolçaina, convertint-se així en el primer dolçainer alcoià en obtindre’l.
El músic ha estat en Hoy por hoy Alcoy per compartir amb els oients com va ser eixe moment. Com es va presentar a esta audició acompanyat per Jordi Pastor (a l’acordió), Jordi Sempere (a la percussió) i Maria Rita Primo (al piano). Reconeix que els nervis van estar presents però el treball fet durant tota l’etapa educativa, l’anar sumant les hores d’assaig i la seua passió per la música el van portar al més alt de les notes. “Va ser un orgull arribar a obtindre el premi extraordinari. Va ser esplèndid”, ha dit.
Mora va iniciar els seus estudis de música en l’especialitat de dolçaina al Grup Barxell, per seguir estudiant el Grau Professional al Conservatori Municipal Joan Cantó d’Alcoi amb el mestre Hipòlit Agulló (i compaginant-ho amb els seus estudis d’Il·lustració a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Alcoi). El seu professor de dolçaina, segons conta, el va animar a continuar els estudis superiors, ell no s’ho havia plantejat. Així que va decidir iniciar etapa al Conservatori Superior Joaquín Rodrigo de València que ha acabat aquest 2025.
Mora, durant la conversa, assenyala que als joves hi ha que concienciar-los que està bé estudiar dolçaina “com a hobbie” però “que s’ho prenguen com un camí d’estudi, de professionalització de l’instrument” e indica que “poden tindre una eixida, un treball”. Però “clar, si no hi ha pedrera –afegix- tota la cúpula d’estudis en el conservatori superior, professional, no serveix per a res. És una llàstima que estiga ahí i no s’aprofite” .
En l’entrevista, el músic conta què és per a d’ell la dolçaina i l’experiència amb Barxell. Així mateix, avança que el divendres 4 de juliol, a les 23 hores i a la Glorieta, farà un concert amb peces que són una fusió de la música tradicional i el folk. És el seu treball de fi de carrera i l’interpretarà junt a Jordi Pastor a l’acordió, Ruben Martí al contrabaix i Aitor Sáez a la percussió.