Detenen l'exdirector del Museu del Mamut per robar 24 ullals i una banya de marfil
Els Mossos sospiten que l'hauria aprofitat d'unes claus velles que encara conservava, per emportar-se les peces, que pesen entre 30 i 40 quilos cadascuna, i estan valorades en mig milió d'euros
Els mossos d'esquadra han detingut l'exdirector del Museu del Mamut de Barcelona per haver robat pressumptament del centre 24 ullals de marfil i una banya de rinoceront. Encara hi ha qui es pregunta com ho va poder fer, perquè cadascúna de les peces pesava entre trenta i quaranta quilos. El detingut ha de declarar en les properes hores davant del jutge.
Va ser l'actual directora d'aquest museu, que és privat, qui va alertar els mossos del robatori. La nit del 5 de febrer li van desaparèixer del centre 24 ullals d'ivori i una banya de mamut, tot plegat amb un valor de mig milió d'euros.
Els agents que van inspeccionar el centre van arribar a la conclusió que el robatori l'havia d'haver fet algú molt proper al museu perquè la porta no estava forçada i perquè havia desactivat el sistema d'alarma. Estirant del fil, van detenir l'exdirector del centre entre 2009 i 2011.
Els Mossos sospiten que l'home hauria pogut accedir a l'edifici amb unes claus que encara conservava del seu anterior càrrec i que s'hauria endut el material amb una furgoneta fins un magatzem de la seva propietat a Cerdanyola del Vallès, on els agents han pogut recuperar totes les peces sostretes, a més de sis-cents euros en metàl·lic, un disc dur amb imatges de les càmeres de seguretat del centre i un comandament a distància del museu.




