Es dispara el nombre de manifestacions "espontànies"
Es tracta de protestes que es munten sense comunicar-ho al departament d'Interior. L'any passat van ser unes 600, més del doble que el 2010. La intensificació de les retallades estan al darrera de bona part d'aquestes accions.
A més, des de fa 9 mesos, la Generalitat multa els promotors de les mobilitzacions que acaben amb aldarulls o danys.
Que els ànims estan escalfats no se li escapa a ningú. I les dades són la constatació objectiva de què el conflicte social es trasllada al carrer. Durant l'any passat, es van fer 7 manifestacions de mitjana cada dia i es van multiplicar les protestes no comunicades a Interior, passant de les 236 a les prop de 600.
Com que manifestar-se és un dret fonamental no és necessària cap autorització però sí informar-ne a la Generalitat. La llei fixa que es faci per escrit al departament 10 dies abans de muntar-la. Però la crisi està forçant tant la situació que moltes entitats ja no esperen aquest termini i convoquen les protestes sense ni comunicar-ho
Des de mitjans de l'any passat, Interior ha posat 235 multes als organitzadors o promotors de manifestacions que, comunicades o no prèviament, han acabat en aldarulls o danys al mobiliari urbà.
Una llei orgànica de 1985 preveu multar amb entre 300 i 600.000 euros els líders de protestes quan s'altera l'ordre públic, com importants talls de carrers o carreteres. Interior es basa en els informes dels mossos a l'hora de sancionar.




