El rei crida els espanyols a la unitat
Joan Carles assegura que el pitjor que podem fer és'' dividir forces i encoratjar dissensions''

El Rei Joan Carles amb el president del Govern, Mariano Rajoy(EFE/Ballesteros)

El rei ha publicat una carta a la pàgina web de la Casa Reial en què fa una clara crida a la unitat dels espanyols. '' El pitjor que podem fer és dividir forces, encoratjar dissensions, perseguir quimeres, aprofundir ferides'', ha dit.
El comunicat diu el següent: "No sóc el primer i amb seguretat no seré l'últim entre els espanyols que pensa que a la difícil conjuntura econòmica, política i també social que travessem és imprescindible que interioritzem dues coses fonamentals.
La primera és que només superarem les dificultats actuals actuant units, caminant junts, unint les nostres veus, remant al mateix temps. Estem en un moment decisiu per al futur d'Europa i d'Espanya i per assegurar o arruïnar el benestar que tant ens ha costat aconseguir. En aquestes circumstàncies, el pitjor que podem fer és dividir forces, encoratjar dissensions, perseguir quimeres, aprofundir ferides. No són aquests temps bons per escodrinyar en les essències ni per debatre si són llebrers o conillers que amenacen el nostre model de convivència. Són, per contra, els més adequats per a l'acció decidida i conjunta de la societat, a tots els nivells, en defensa del model democràtic i social que entre tots hem escollit.
La segona és que, des de la unió i la concòrdia, hem de recuperar i reforçar els valors que han destacat en les millors etapes de la nostra complexa història i que van brillar en particular en la nostra transició democràtica: el treball, l'esforç, el mèrit, la generositat, el diàleg, l'imperatiu ètic, el sacrifici dels interessos particulars en nom de l'interès general, la renúncia a la veritat en exclusiva.
Són aquests els valors d'una societat sana i viva, la societat que volem ser i on volem estar per superar entre tots les dificultats que avui vivim. "




