Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Generalitat reclama que l'AVE sigui directe amb París

A un dia que s'inauguri l'AVE a Girona, la Generalitat demana que es resolguin els obstacles tècnics que impedeixin que els trens d'alta velocitat enllacin Barcelona i París de manera directa

L'AVE entra en funcionament aquest dimecres però encara no serà possible anar des de Madrid, Barcelona o Girona en alta velocitat fins a París sense haver de fer escala a Vilafant o viceversa.

Un AVE en proves a l'estació de Girona

Un AVE en proves a l'estació de Girona

Un AVE en proves a l'estació de Girona

Un AVE en proves a l'estació de Girona

El nou Secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, diu que és degut a un problema tècnic. Els sistemes de seguretat i electrificació, tant de l'AVE com del TGV no són compatibles en territori veí; una circumstància que la Generalitat espera que passi a millor vida durant aquest 2013 i que Renfe confia que pugui ser el mes d''abril.

Más información

Font diu que els dos Estats, espanyol i francès, han de fer els deures, homologar un sistema que sigui vàlid per tothom i posar punt i final a una situació que ha qualificat del segle XIX o el XX. Font diu que això és important per al trànsit de passatgers però també pel de mercaderies.

Nueva APP de Cadena SER

Descubre la nueva app de Cadena SER Te ofrecemos una mejor experiencia de audio y video

Descargar

Renfe ja està fent proves a banda i banda de la frontera amb trens que tinguin els sistemes compatibles amb els de SNCF.

Ara mateix, dels 9 trens que circularan diàriament per la via de l'AVE entre Barcelona i Figueres només dos permeten la connexió amb França amb el TGV. Són els que arriben a Vilafant a les 10 i a les 17 provinents de Barcelona i els que arriben de París a tres quarts d''una i tres quarts de 8.

Raül Muxach

Raül Muxach

En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir