L'Operació Clotilde, a l'Audiència Nacional
Aquest matí ha declarat a l'Audiència Nacional el cap d'aquesta suposada trama de màfia russa a Lloret de Mar que segons els investigadors hauria aconseguit blanquejar 56 milions d'euros. L'interrogatori a Andrei Petrov ha durat dues hores
De moment no ha transcendit res d'aquesta declaració de Petrov davant del jutge de l'Audiència Nacional i de la fiscalia anticorrupció. Segons els pot avançar la SER, però, en l'interrogatori que ahir va fer davant dels agents de la Guàrdia Civil, aquest empresari rus va reconèixer tenir bones relacions amb el diputat Xavier Crespo i el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Lloret de Mar, Josep Valls.
El jutge de l'Audiència Nacional busca connexions polítiques en aquest cas però també la vinculació de Petrov amb la màfia russa i la seva implantació real a l'Estat espanyol, on hauria aconseguit blanquejar 56 milions d'euros, segons la investigació.
Petrov ha declarat durant dues hores i ara mateix compareix davant del magistrat el seu cunyat, que hauria col.laborat amb Petrov en aquests negocis foscos. S'espera amb especial interès la declaració de l'arquitecta, Pilar Gimeno, que havia fet projectes per l'empresari i la de la seva germana, Teresa, per intentar posar llum a les sospites a l'entorn a la gestió de l'Ajuntament de Lloret.
Más información
- Operació contra la màfia russa a Lloret amb 4 detinguts
- Crespo assegura que és el primer sorprès per la trama de Lloret
- La trama de Lloret, a l'Audiència Nacional
- Detienen al presidente del Club de Hockey Lloret en una operación contra la mafia rusa
- Petrov pagó 270.000 euros en tres años a los equipos de fútbol y hockey de Lloret
- 30.000 euros cada quatre mesos
- Imputat l'exalcalde de Lloret i diputat de CiU, Xavier Crespo
- El regidor de Lloret imputat al cas Clotilde deixarà el Consell Comarcal de la Selva
Durant les pròximes hores també ha de declarar el pare de Petrov. Mentrestant, la Guàrdia Civil intenta comprovar amb documents les dades que fins ara han aportat els detinguts en la seva declaració davant de la Benemèrita i en el cas de la secretària, davant el jutge.
Si les sospites a l'entorn de Xavier Crespo es confirmen, no es descarta que la fiscalia anticorrupció demani de nou la seva imputació com ja va fer fa 2 anys davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.




