Més pisos venuts
La compravenda d'habitatges a Catalunya ha pujat lleugerament aquest juny respecte el mateix mes de l'any passat

Un edifici de pisos a la venda(ACN)

De fet, Catalunya és la tercera comunitat autònoma on més operacions immobiliàries d'aquest tipus s'han realitzat, si bé al conjunt de l'Estat han caigut d'un 5 i mig per cent.
A Catalunya aquest juny s'han venut 3.500 pisos, un 5 per cent més que el mateix mes de l'any passat, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística. Tot i la millora, el número d'operacions es situa encara per sota d'altres registres i suposa un descens de més d'un miler d'operacions respecte el juny del 2010.
Más información
El president dels APIS de Lleida, Eduard Segarra, assegura que hi ha una demanda interna d'habitatges i atribueix l'increment de compravendes a dos factors: per una banda a les facilitats de finançament que estan donant les entitats bancàries per adquirir els pisos que tenen en cartera i per l'altra, l'arribada d'inversos estrangers atrets per la caiguda de preu.
Segons les dades de l'INE, la majoria d'operacions s'han fet amb habitatges urbans de segona mà. De fet aquestes transaccions tripliquen les d'habitatges d'obra nova.




