Més visitants però amb menys pernoctacions
Les últimes dades que ha fet públiques l'Institut Nacional d'Estadística referents al mes de juliol ratifiquen el sector del turisme com a biga mestra que està sostenint l'economia espanyola, amb Catalunya com a un dels baluards, però amb alguns matisos a tenir en compte

(ACN)

El mes passat el territori català va ser la tercera comunitat autònoma amb més pernoctacions de tot l'Estat però amb una ocupació mitjana del 72%, una mica inferior a la de l'any passat. Augmenten les estades de turistes estrangers però baixen i força les de nacionals: han baixat 7 punts. I els hotelers recorden que els turistes gasten menys i s'hi estan menys dies.
Más información
L'ocupació, tot i que es bona, de mitjana és un 1 per cent inferior a la de l'any passat. Es situa en gairebé el 72%, i amb aquesta dada, Catalunya segueix sent una de les comunitats amb més ocupació, per darrere de les Illes Balears i Canàries. Que aquesta baixada no sigui tant forta és gràcies a que l'augment continu de turistes estrangers, d'un 2,5%, compensa la forta baixada de visitants nacionals en més de 7 punts, com confirma Manel Casals, del Gremi d'Hotelers de Barcelona.
Precisament Barcelona continua com la marca més forta de tot l'Estat, amb una ocupació del 75%, i juntament amb la Costa Brava, són les zones catalanes preferides. Els preus per habitació als hotels catalans han augmentat un 0,7%, i amb això, la facturació per pernoctació augmenta en més de tres punts respecte l'any passat.
Lluny de la costa, però, les pernoctacions han baixat. A Lleida n'hi ha hagut 12 mil menys.
Joan Bofill
Fent El Balcó de SER Catalunya al costat de l'Anna Puigboltas. Allà cada dia hi parlo de música i de...




