Que comparegui Margallo
Margallo ha destapat la caixa de Pandora. Ni 24 hores ha trigat CiU a recollir el guant ofert ahir pel ministre d'Exteriors i dobla l'aposta. Demana la compareixença de Margallo i també ho fan IC, ERC i PSC

El ministro de Exteriores y Cooperación, José Manuel García-Margallo, durante su intervención en el Foro España-Georgia(EFE/Paco Campos)

Els socialistes hi afegeixen la petició perquè Mas també doni explicacions i els republicans volen portar el debat al Congrés
El portaveu del grup parlamentari, Jordi Turull, ha entrat a registre la petició que comparegui a la comissió d'Estudi del Dret a Decidir el propi ministre, no es conformen amb cap subaltern: "Qui s'ha ofert a que es faci aquest debat al Parlament és el senyor Margallo i si s'hi nega es contradiu a ell mateix, és un menyspreu a la institució i posa en evidència que no té tanta seguretat en aquest informe"
Más información
Iniciativa per Catalunya ha entrat a registre la mateixa petició i ERC i PSC ja han avançat que hi votaran a favor, tot i que els republicans es conformarien en que fos el segon de bord del ministeri el que donés la cara. Sigui com sigui però les peticions tindran poc recorregut. Fonts populars asseguren a SER Catalunya que el ministre no vindrà.
I ja posats a fer oferiments per explicar informes...la secretària general d'Esquerra, Marta Rovira, proposa intercanvi de cromos: "De la mateixa manera que s'obre el Parlament de Catalunya perquè hi donin explicacions, nosaltres demanem que se'ns obri el Congrés espanyol per anar a explicar la viabilitat de la transició nacional"
Més afegits a la llista de compareixences a la comissió del Dret a Decidir: els socialistes reclamen de nou que hi passi també el president de la Generalitat, Artur Mas, per explicar el full de ruta i Iniciativa que ho faci el Col.legi d'Economistes de Catalunya, que precisament va fer un informe en sentit contrari al de Margallo on s'explicaven les bonances econòmiques de la independència.
A la Comissió pel Dret a Decidir del Parlament no hi són ni el Partit Popular ni Ciutadans que van decidir sortir-ne.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Margallo: una Catalunya independent estaria exclosa de la UE durant segles




