Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'Audiència també creu que la reducció dels Mossos al Raval va ser excessiva

L'Audiència de Barcelona confirma tot el que ha dit fins ara la jutge que investiga la mort de Juan Andrés Benítez, que manté imputats 10 mossos, desestima tots els recursos presentats pels agents i manté que se'ls jutgi per jurat

El punt del carrer Aurora on es va produir la polèmica detenció de Juan Andrés Benítez(ACN)

El punt del carrer Aurora on es va produir la polèmica detenció de Juan Andrés Benítez

El tribunal recull els arguments de la jutge que porta el cas i diu, que amb les dades que tenen ara, tot fa pensar que Benítez va morir de forma violenta per un ús excessiu de la força per part dels mossos

Els agents al.legaven que l'auto de la jutge d'instrucció no estava prou fonamentat. Un argument que el tribunal de l'Audiència considera una afirmació gratuïta ja que diu se sustenta en una extensa investigació. Els agents van argumentar també que no van actuar de forma dolosa ja que l'únic que van fer, segons ells, és contenir el detingut, que és la seva feina com a policies.

Más información

El tribunal de l'Audiència de Barcelona ho veu molt diferent. L'auto del tribunal diu literalment que hi ha indicis sòlids que els mossos van fer un ús excessiu de la força que va acabar amb la mort violenta de Benítez. I que, per tant, li pertoca al tribunal del jurat jutjar aquest cas.

A més, recullen literalment fragments de l'escrit de la jutge del cas que almenys 4 dels mossos van ser imputats per haver participat en la mort de Benítez per haver fet una contenció desproporcionada i excessiva, no només per la intensitat i la superioritat numèrica sinó per la durada que va tenir.

El tribunal de l'Audiència també considera que hi ha dol, ni que sigui eventual, en l'actuació dels policies, veient el resultat final.

La fiscalia havia demanat que es desestimessin tots els recursos igual com la família de Benítez i també l'acusació popular.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir