El carril Bus-VAO de la C58 estarà tancat durant l'agost
La Generalitat convertirà el carril Bus-VAO de la C58 en una via de doble sentit per aprofitar una infraestructura que es va inaugurar per descongestionar els accessos a Barcelona, però que no ha funcionat

El carril bus-VAO a la C-58 en una fotografia d'arxiu(ACN)

Aquesta via, que enllaça Ripollet amb la Meridiana, es va estrenar el 2012 i no ha servit per agilitzar el trànsit a l'Autopista del Vallès.
El govern va invertir 81 milions d'euros en una obra que considerava necessària, però els resultats mostren que ha estat un fracàs. La idea era que per aquesta via, limitada a 100/km per hora, hi passessin vehicles ecològics, motos, autobusos i vehicles amb 3 o més ocupants.
En els primers mesos, l'afluència mitjana va ser de 2.000 vehicles al dia, molt lluny dels 7.000 que s'havien previst inicialment. Tot i que la Generalitat va reduir de tres a dos el mínim d'ocupants als vehicles per poder utilitzar el carril Bus-VAO, la xifra només va augmentar fins els 4.300 vehicles diaris, dades que s'han mantingut al 2014.
El govern vol que més vehicles puguin utilitzar aquest carril, per això el convertirà en una via de doble sentit. Des d'avui i durant tot l'agost estarà tancat per fer les obres necessàries. Però a partir del setembre podran circular les motos, els vehicles ecològics, el transport públic i els vehicles amb dos o més ocupants. Podran accedir-hi durant tot el dia, tant de sortida com d'entrada a Barcelona.




