Nenes de 8 anys preocupades pel seu pes
El Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil ho detecta en nenes cada cop més joves, així com casos de dismomorfofòbia, o percepció errònia de la massa corporal
Alerta pels casos de noies cada cop més joves que no volen menjar perquè es veuen grasses. A Lleida ja s'han tractat nenes de només vuit anys amb aquests símptomes i els experts recomanen actuar-hi de seguida per evitar que s'agreugi.
Per moltes nenes a l'estiu, posar-se biquini és un drama perquè es veuen grasses, sense ser-ho. Segons la responsable del programa de transtorns d'alimentació del Centre de Salut Mental Infantil-Juvenil de Lleida, Carme Tello, a Lleida l'edat en què s'inicien aquestes dèries ha anat baixat i ja s'han tractat casos de nenes de només vuit anys amb aquests símptomes. "Cada vegada hi ha nenes més petites, vuit anys, que estan preocupades per si estan gordes o si estan primes, la qual cosa penso que és un factor de risc important. I si parlem de l'estiu, el tema és que la piscina és un veritable drama per algunes nenes que tenen una dismomorfofòbia, és a dir, que es veuen gordes quan en realitat estan primes".
Per frenar-ho, cal estar atent a si les nenes mostren molta preocupació per la seva aparença física, controlar factors de risc com una excessiva dependència de les xarxes socials i vetllar perquè es compleixin les 5 menjades diàries, que han de ser equilibrades i completes.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Carme Tello: "vegada hi ha nenes més petites, vuit anys, que estan preocupades per si estan gordes o si estan primes".




