Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Nova mort per legionel.la a Catalunya

Una nova defunció que s'ha registrat en les últimes 24 hores a Sabadell eleva a vuit el nombre de morts pel brot de legionel.la en aquesta localitat barcelonina i en la pròxima de Ripollet

El departament de Salut de la Generalitat ha informat en un comunicat d'aquesta nova mort, encara que només ha concretat que els símptomes de la malaltia en aquesta persona van començar el passat 18 de setembre. En les últimes 24 hores s'han produït dues altes, una a Sabadell i una altra a Ripollet

El brot de legionel.la ha afectat fins ara a 40 persones i ha causat cinc morts a Sabadell, on altres 14 persones estan ingressades i 16 han estat donades d'alta, mentre que a Ripollet han mort tres persones i no hi ha cap ingressada en centres hospitalaris després que dos hagin estat donades d'alta.

Más información

El departament de Salut assenyala que els pacients ingressats en centres hospitalaris, 13 d'ells al Parc Taulí de Sabadell i un a l'Hospital General de Catalunya, tenen edats compreses entre els 50 i els 92 any i que es tracta de persones que reuneixen factors de risc o amb patologies de base prèvies greus o molt greus.

L'Agència de Salut Pública de Catalunya segueix investigant l'origen dels brots de legionel.la de Sabadell i Ripollet i està a l'espera del resultat de les anàlisis de les mostres recollides a les torres de refrigeració de les zones afectades per esbrinar quina és la causant de la infecció.

Mentre investiga l'origen de la infecció, l'Agència de Salut Pública de Catalunya ha desinfectat 38 torres de refrigeració de 21 instal.lacions de Sabadell, una mesura amb la qual confia aturar la avanç del brot.

Per la seva banda, la Fiscalia de Sabadell també ha obert unes diligències informatives per esbrinar l'origen del brot infecciós i està a l'espera dels informes que ha requerit al Departament de Salut, així com dels resultats de les anàlisis sobre les mostres extretes de les torres de refrigeració.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir