Exposició a Tàrrega de la Guerra de Successió
La mostra documental del fons de l'Arxiu de l'Urgell repassa al període d'entre 1.700 i 1.740. "El conflicte de Successió a Tàrrega i a l'Urgell" des del seu àmbit local.
Lleida
Exposició històrica sobre com va viure Tàrrega la guerra de successió i el decret de nova planta de Felip Cinquè a l'Arxiu Comarcal de l'Urgell
Ens porta al periode d'entre 1.700 i 1.740, que és el que repassa la mostra de del 'Arxiu de l'Urgell, ‘El conflicte de Successió a Tàrrega i a l'Urgell’. “És una aproximació en clau local” del què va significar la guerra a la comarca de l'Urgell i les seves conseqüències.
Tot, mitjançant material propi de l'arxiu, que, segons explica el tècnic Miquel Àngel Farré, ha inclòs una reconstrucció de com estava dividida la ciutat entre partidaris de Felip cinquè i defensors de l'Arxiduc Carles.
La mostra també explica el desenllaç dramàtic de moltes d'aquestes famílies, que es van haver d'abocar a l'exili per evitar la repressió del rei borbó, especialment als que no n'eren partidaris.




