Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Ratafia està de moda

Santa Coloma de Farners celebra aquesta setmana durant quatre dies la fira de la ratafia més antiga de Catalunya

http://www.confrariaratafia.cat

Girona

Aquest any es compleixen 33 edicions de la Festa de la Ratafia de Santa Coloma de Farners (6 al 8 de novembre) i arriba carregada de novetats. Una de les principals és el nou espai Ratafiarium (Plaça del Firal), una carpa on s’explicarà a través de diverses activitats la relació entre la gastronomia i la ratafia. El pastisser del Sweets de Girona Abraham Baleguer (guanyador del millor croissant de mantega d’Espanya el 2012), per exemple, presentarà el croissant de ratafia. Al Ratafiarium es podran veure exhibicions de cuina amb aquest licor d’herbes.

La Festa de la Ratafia és el lloc perfecte per fer xarrups de ratafies comercials i provar-ne d’artesanals. I alguns projectes molt interessants de recuperació de fórmules antigues. És el cas de la ratafia 8 porrons, que completa la trilogia de ratafies de 1842 de Francesc Rosquelles, que es basa en les receptes més antigues trobades fins el moment.

Un dels organitzadors i membre de la Confraria de la Ratafia de Sant Coloma de Farners, Xavi Amat ha destacat que s’ha aconseguit que “el licor nacional de Catalunya” els últims anys hagi sortit de l’àmbit més privat (molta gent ha guardat el secret de la recepta com si fos la fórmula de la Coca-Cola) per ser present als comerços i per extensió, per entrar a les cases de la gent, a través de productes com les infusions o la introducció del licor a la cuina. “La ratafia té ara una dimensió més pública i social” ha afegit aquest activista del producte estrella de Santa Coloma juntament amb les Galetes Trias.

De dijous a dissabte, doncs, quatre dies de tastos per la capital de la Selva. El dissabte la colomenca Anna Selga presentarà el llibre ‘Els colors de la ratafia’. La primera guia visual per ensenyar als aficionats a aquest licor centenari a sortir de bosc a buscar herbes per elaborar-ne artesanalment a casa.

MÚSICA A LA FESTA DE LA RATAFIA

La Festa de la Ratafia és per Santa Coloma de Farners com una segona festa major. La nit de dissabte els organitzadors han programat quatre concerts amb entrada gratuïta: La Iaia XXL, La Jet Set, Dr. Freud i Senior i el Cor Brutal.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir