Aprovat el pressupost per unanimitat per quart any
Els diputats de la corporació, de CiU i ERC, aproven una moció en què s’autoinculpen per les responsabilitats que es derivin pel 9N.

Moment de la votació per unanimitat dels pressupostos 2015 al saló de plens de la Diputació de Lleida.(ACN)

Lleida
La Diputació de Lleida ha aprovat, amb els vots a favor de tots els grups, els comptes de 2015, que se situen en 106 milions d’euros, un 3,9 per cent més i marcats per la reducció de l’endeutament i les aportacions al món local. El president, Joan Reñé, remarca que “la meitat d’aquesta disponibilitat pressupostària, més enllà del capítol 1, sigui cada vegada més recursos a disposició dels mateixos ajuntaments”.
La unanimitat i el consens, per quart any consecutiu, és un fet que no s’havia produït mai, segons Reñé. El PP hi ha votat a favor, però ha criticat que els recursos “no s’hagin repartit equitativament entre els municipis”. ERC ha justificat el seu suport perquè s’han atès algunes de les seves esmenes i el PSC diu que són uns comptes que mostren “la bona salut financera” de la corporació, però que cal més transparència en les subvencions i major suport local.
Autoinculpació pel 9N
Durant el ple d’avui, la corporació ha aprovat una moció, presentada per ERC, per la qual els diputats assumeixen “totes les responsabilitats que se’n puguin derivar” i declaren “coautors de les accions que s’imputen al president”, la vicepresidenta i la consellera d’Ensenyament. El text ha comptat amb el suport de tots es diputats de CiU i CDA, els 2 d’ERC, l’abstenció de 5 diputats del PSC i el vot en contra del socialista Miquel Aguilà i els dos diputats del PP.
La Marea Blanca també s'ha deixat veure avui al ple, per demanar que no s’aprovés una moció de suport al nou consorci sanitari. Finalment ha estat aprovada amb els vots a favor de tots els diputats menys els dos d'ERC i dos del PSC: Joan Amézaga i Miquel Aguilà.




