Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
VIGILÀNCIA

Els dubtes de la llei de seguretat privada

La Generalitat vol participar en la redacció del reglament que ha de desenvolupar la nova llei de seguretat privada del govern de l'Estat, en vigor des del passat mes de juny.

Imatge de la trobada que ha acollit la Cambra de Comerç de Lleida dirigida a alcaldes i agents de seguretat pública i privada(RÀDIO LLEIDA)

Imatge de la trobada que ha acollit la Cambra de Comerç de Lleida dirigida a alcaldes i agents de seguretat pública i privada

Lleida

Interior creu que per autoritzar vigilància privada en una zona industrial, per exemple, cal estudiar també les necessitats de seguretat i no només criteris urbanístics. Ara només es contempla vigilància privada en aquells polígons que estiguin tancats, aïllats i que tinguin vies d'accés públic. Però per a la directora general d'administració de seguretat, Maite Casado, cal que es prioritzin “les necessitats de seguretat”, tenint en compte “la valoració dels mossos”, “per si són llocs que han tingut riscos o antecedents”.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

MAITE CASADO

00:00:0000:06
Descargar

Casado ha participat avui a Lleida, en una jornada sobre aquesta llei, dirigida a alcaldes i personal de seguretat, tant públic com privat, perquè estan generant molts dubtes sobretot en ajuntaments petits que no tenen policia local, i que estan estudiant contractar seguretat privada com a alternativa.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

JORDI LATORRE

00:00:0000:06
Descargar

És el cas per exemple de Torrefarrera. No té policia local, té contractades dues persones com a agents locals, però els empresaris del polígon, d'uns 800.000 metres quadrats, fa temps que demanden més vigilància, “sobretot nocturna” per evitar robatoris. L’inconvenient, segons l'alcalde, Jordi Latorre, “son els costos que també s’han de tenir en compte”.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

ANTONI VILLAS

00:00:0000:06
Descargar

Un altre cas similar és el de Juneda, que tampoc té policia local i veu en la nova llei una oportunitat per contractar una empresa privada que vigili tant “zones industrials com rurals, amb el granges o plaques solars”, segons ha explicat l'alcalde, Antoni Villas. A Catalunya la seguretat està a càrrec dels prop de 17.000 mossos, 11.000 policies locals i uns 13.000 agents de seguretat privada.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir