Laboratori d'electrofisiologia a Girona
L'Hospital Trueta de Girona estrenarà, per primer cop, al llarg del 2015 un laboratori d'electrofisiologia per a malalts del cor. És on s'estudia com s'han d’instal•lar els marcapassos o els desfibril•ladors automàtics i on han d'anar els malalts si els falla aquest aparell. Ara segueixen anant a la Vall d'Hebrón de Barcelona.

L'Hospital Trueta. / ACN

Girona
És el lloc on s'analitza cas per cas com s'ha implantar a un malalt de cor el marcapassos o un desfibril·lador automàtic (un xip que es col·loca sota la pell que controla el ritme cardíac). També és el taller on han d'anar els pacients si els fallen aquests aparells i requereix de personal especialitzat.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Tomàs Fajardo, president dels malalts del cor a Comarques de Girona
L'Hospital Trueta tindrà per primer cop aquest laboratori propi. Segons ha explicat el president dels malalts de cor a Girona, Tomàs Fajardo, Salut s'ha compromès a estrenar-lo el 2015 i serà un gran avenç per uns malalts que, ara mateix, no tenen altre remei que haver d’anar a l’Hospital de la Vall d’Hebrón de Barcelona.
Es calcula que a les comarques de Girona hi ha uns 400 malalts del cor que porten un d'aquests aparells.




