Puja un 20% la contractació temporal durant les festes de Nadal
Hi ha quasi una quarta part més de llocs de feina a Tarragona durant les festes respecte l'any anterior. Més de 2.000 persones treballen temporalment en aquesta època.

Oficines del SOC. / ACN

Tarragona
La demarcació de Tarragona és la que té més demanda de llocs de treball en aquest període de l'any, seguida de Barcelona. 2.218 persones tenen feina aquest Nadal durant uns dies, el que suposa un 11% del total de Catalunya, que puja a 20.464. Les dades territorials són elevades en comparació amb Girona i Lleida, que freguen el 3%. Segons dades de les empreses de treball temporal, aquest és el primer any del període de la crisi econòmica que s'incrementa el nombre de contractes per treballar durant les tres setmanes de festes.
Ara bé, els sindicats creuen que això no soluciona el creixent problema de l'atur. Segons Jordi Salvadó, secretari general de la UGT a Tarragona, “estem tornant enrere i fent de temporers. Són contractes que no permeten fer plans ni ofereixen cap tipus de perspectiva de futur”.
Els llocs de treball més sol·licitats són els dels sectors de l'hosteleria i la restauració. S'ha notat un repunt sobretot en la promoció de productes, com ara hostesses i comercials -de fet, algunes empreses arriben fins i tot a doblar el personal d'atenció al públic i vendes-.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




