Seguiment del malalt crònic a la farmàcia
El programa que es farà a les farmàcies de l'Alt Empordà vol millorar el tractament dels pacients, sobretot de la tercera edat, que no prenen correctament la medicació

Farmàcia / ACN (ACN)

Girona
Les farmàcies de l'Alt Empordà controlaran durant un any pacients amb malalties cròniques, la majoria gent gran que no es prenen quan i com toca els medicaments.
És una prova pilot que es farà fins el mes d'abril de 2015 a la seixantena de farmàcies altempordaneses amb un grup de pacients crònics complexos seleccionats.
Els farmacèutics vetllaran perquè compleixin el tractament indicat pel metge, que portin bé la medicació i, si cal, els preparanan les dosis perquè se les emportin a casa.
El Departament de Salut vol veure si amb aquest seguiment aconsegueixen millorar la medicació d'aquests pacients, la majoria avis, que no la porten bé.
És un pla més pensat per ampliar la cartera de serveis que les farmàcies tenen concertada amb Salut -com la prova del VIH o el cribatge de càncer de còlon- que ha de compensar la caiguda de la facturació per la baixada dels preus dels fàrmacs.




