Més operacions per reduir llistes d’espera
Creix durant el 2014 més d'un 7 per cent el número d'intervencions quirúrgiques als hospitals Arnau de Vilanova i Santa Maria de Lleida.

Imatge d'una intervenció en un dels quiròfans de l'hospital Arnau de Lleida.(HOSPITAL ARNAU DE VILANOVA)

Lleida
A falta de tancar les dades del mes de desembre, entre els hospitals Arnau de Vilanova i Santa Maria s'han fet 900 operacions més respecte l’any anterior, per reduir les llistes d'espera. Al 2013 les llistes d'espera van créixer a Lleida un 6,6 per cent, fins a superar les 2.000 persones pendents d'una operació, segons dades de Salut.
El gerent territorial de l'ICS, Jaume Capdevila, reconeix que ho han hagut de Combatre augmentant l'activitat als quiròfans. Incrementa l’activitat, diu, “perquè és una necessitat que es veu” i perquè “és una voluntat del departament, minimitzar en la mesura del possible les llistes d’espera i que els processos quirúrgics es facin més eficients”.
En el cas de l'hospital Arnau de Vilanova el número d'operacions ha crescut en un 5 per cent i en el del Santa Maria en un 17. Són els dos principals centres de Lleida i amb aquest augment, segons Capdevila, permeten que de les 14 intervencions que Salut garanteix que siguin abans dels 6 mesos, només la de pròtesi de genoll continuï superant aquest límit. De fet, al juny passat, el temps d'espera per aquesta operació superava els 10 mesos.




