Front polític comú per exigir millores ferroviàries al govern central
L'ajuntament aprova una moció per unanimitat que demana a Foment millores a l'estació de trens, una pasarel.la per creuar les vies i garanties per tal que el pas de mercaderies pel tercer fil no afecti la freqüència horària de Regionals i Rodalies. Ja s'estan plantejant mobilitzacions en cas de no rebre cap resposta.

El tren a Tarragona passa pel costat de la platja. / ACN

Tarragona diu prou. L’ajuntament ha aprovat per unanimitat una moció que demana al Ministeri de Foment que compleixi amb els seus compromisos en matèria ferroviària. El PSC, CiU, PP i ICV-EUiA volen que s’arregli l’actual estació de trens per adequar-la a persones amb mobilitat reduïda, així com demanar el pas de trens d’alta velocitat pel centre de la ciutat. També es vol minimitzar l’impacte de les mercaderies que transcorreran pel futur tercer fil a través de mesures que absorbeixin els sorolls i l’acústica que generen aquests trens. Un altre de les promeses que es vol que Foment entoni és que el pas d’aquests combois no suposarà cap greuge pels passatgers que agafen Rodalies o Regionals a diari i que no es reduiran les freqüències horàries.
Les vies del tren divideixen la ciutat en dos i aïllen les platges del centre de la ciutat. El consistori també vol que Adif financïi una pasarel.la que uneixi el casc urbà amb la zona costanera i deixi el cinturó de ferro sense efecte.
Tot aquest paquet de mesures no suposa, segons l’alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros, un cost massa elevat: “hem tingut massa paciència amb Foment. El problema s’hagués resolt amb el que val un quilòmetre i mig d’AVE, amb 14 milions d’euros”.
El primer pas del cop de puny definitiu
L’aprovació d’aquesta moció marca l’inici d’un full de ruta contundent, tal i com explica el regidor d’urbanisme, Carles Castillo: “ja en tenim prou, ens han faltat reiteradament al respecte i no ho podem tolerar més”.
A partir d’ara s’elaborarà un manifest conjuntament amb entitats, associacions i societat civil i s’iniciarà una recollida de signatures. Posteriorment es treballarà per convocar una mobilització d’aquí a poques setmanes.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




