Aturats majors de 45 anys, condemnats a la pobresa
Amb els joves, els aturats gironins de mitjana edat són els més castigats per la crisi econòmica. Segons la UGT, tenen més poblemes per trobar feina i acabaran cobrant pensions de jubilació mínimes

La secretària de benestar i treball de la UGT a Catalunya, Laura Pelay, i la secretària general del sindicat a Girona, Dolors Bassa, durant la presentació de l'informe. / Xavier Pi (ACN)

Girona
Un de cada cinc aturats de més de 45 anys a les comarques de Girona no rep cap prestació, segons càlculs de la UGT. Aquest col·lectiu representa la meitat del total de persones sense feina i el sindicat alerta que estan condemnats a ser pobres perquè tenen molt poques possibilitats de tornar a treballar i cobraran pensions ridícules. La UGT exigeix que es destinin més recursos públics a formar aquest col·lectiu.
Segons l'informe del sindicat, el perfil d'aturat de més de 45 anys és un home que, com a màxim, té el graduat escolar, que abans de perdre la feina treballava en el sector serveis i que porta més d'un any aturat.
Un col·lectiu molt castigat per la crisi, com el dels joves, que té molt poques possibilitats de tornar a entrar al món laboral. A més, el 25% dels aturats majors de 45 anys no cobra cap prestació, és a dir, o ha esgotat l'atur o no reben la prestació no contributiva per majors de 55 anys que preveu 426 euros mensuals.
Segons la secretària de benestar i treball de la UGT, Laura Pelay, aquest col·lectiu de treballadors madurs està condemnat a viure en la pobresa.
El sindicat reclama al Govern que inverteixi en programes de formació per a aturats majors de 45 anys.




