Un minut etern
Aquest dissabte se celebra una nova edició del Concurs de Microfilms del FEC Festival on els participants han de rodar en 24 hores un film d'1 minut.

Reus
“Es tracta de fer un curtmetratge d’un minut de durada on hi ha de cabre tot, fins i tot els títols de crèdit”. Christian Inaraja codirector del FEC Film Festival. Aquest dissabte 21 les persones que participin al concurs de Microfilms de la XVII edició del FEC Festival, quan formalitzin la seva inscripció se’ls donarà també el element o leimotiv a partir del qual hauran De construir el relat. El motiu és sorpresa, “no ho diem fins el mateix dia perquè la gent no tingui les coses preparades i no tingui un curtmetratge que l’ha rodat dos mesos abans”. L’any passat, per exemple, “l’element era una pedra en homenatge a Bigas Luna que ens va deixar, o altres anys ha sigut des d’una petxina o una maquineta, elements d’aquests petits que són fàcils de col·locar en un curtmetratge”. Que hi hagi una pedra no vol dir que el curt hagin de ser 2 plans llargs de la pedra i fora.
60 segons
“Sembla molt poc però és més difícil del què sembla un anunci de televisió dura com a molt 20 segons”. Inaraja vol deixar clar que en 60 segons es poden explicar moltes coses amb molts plans i que es pot explicar una història amb un desenvolupament i un final. “Si una cosa té aquest concurs és que en tots aquests anys que es fa la qualitat ha millorat moltíssim”. Abans era una cosa absolutament “destroier” i ara és un divertimento pur i dur i, al mateix temps, hi ha un interès per explicar una història per oferir un bon muntatge.




