Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
SANT JORDI

Més roses i llibres que mai

La olor de les flors i les lletres fan que el temps s'aturi durant el 23 d'abril, quan llibres i roses es converteixen en els protagonistes absoluts arreu. Enguany floristes i llibreters asseguren que les vendes s'han incrementat i que els calaixos s'han omplert més.

La rosa tradicional ha estat la més venuda. / Laia Flórez

La rosa tradicional ha estat la més venuda.

Tarragona

Sant Jordi és la gran festa catalana per excel·lència. El 23 d'abril és un dia encerclat en color vermell al calendari: sembla que el temps i les presses del dia a dia s’aturin per tal de cedir tot el protagonisme a les roses i a la cultura.

Els autors locals són els més venuts

A la demarcació de Tarragona, el Sant Jordi s'ha viscut intensament i amb la sensació que s'ha venut més respecte els anys anteriors. De fet, els llibreters corroboren que els calaixos s'han omplert més.

Entre els títols més venuts, a banda dels que ocupen el rànquing a nivell general, també hi ha els autors locals. Segons Ricard Espinosa de La Capona de Tarragona, “la gent tendeix a comprar els títols fets al territori i que parlen d’història, cuina o realitats properes”. A les Terres de l'Ebre, dos dels títols més demanats estan escrits per persones autòctones, tot i que superen l'àmbit de la demarcació i es situen a les llistes de tot Catalunya: són el recull d'articles de Marta Rojals o El Poeta del poble d'Andreu Carranza, guardonat amb el premi Josep Pla.

Més enllà de les adquisicions

Els llibres no tan sols es compren, sinó que també s'intercanvien. Des del col·lectiu tarragoní La iMAGInada s'han distribuït 22 caixes amb més de 100 volums per tota la ciutat, de manera que qui ho vulgui en pot agafar un i substituir-lo per un volum que ja hagi llegit.

Les caixes amb llibres estan col·locades arreu.

Les caixes amb llibres estan col·locades arreu. / La iMAGInada

Les caixes amb llibres estan col·locades arreu.

Les caixes amb llibres estan col·locades arreu. / La iMAGInada

Les roses clàssiques, les més demanades

Pel que fa a les roses, les vermelles de tota la vida continuen sent les més venudes, per sobre de les de colors. Les que tenen la senyera estampada als pètals no han aconseguit fer-se un lloc tot i que el sobiranisme està més que mai a peu de carrer. El que sí que cada cop té més adeptes és el fet de comprar la flor a dins d’un gerro o una petita figura.

El dia de les entitats

La solidaritat és una roda que no para mai de girar, i per Sant Jordi són moltes les entitats que aprofiten per recaptar fons i aliments per aquelles persones que ho passen més malament. És el cas de la Federació d'Associacions de Veïns de Tarragona, que regala roses a tothom qui porti alguna cosa de menjar. L’any passat es van recollir més de 400 kg.

La parada de la ràdio a la Rambla Nova de Tarragona.

La parada de la ràdio a la Rambla Nova de Tarragona. / Eva Hidalgo

La parada de la ràdio a la Rambla Nova de Tarragona.

La parada de la ràdio a la Rambla Nova de Tarragona. / Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir