Manifestacions i reivindicacions en motiu del Dia del Treballador
CCOO i UGT sumen forces per lluitar contra la creixent precarietat laboral. els dos sindicats sumen forces per convocar conjuntament la manifestació de l'1 de maig, que sortirà a les 12 del migdia de la plaça Imperial Tarraco.

Manifestació del Dia del Treballador a Tarragona. / ACN

Tarragona
Indignats per la precarietat laboral dels temps que corren, els dos principals sindicats dels treballadors, CCOO i UGT, convoquen una manifestació en motiu del Dia del Treballador aquest divendres a les 12 del migdia a la plaça Imperial Tàrraco de Tarragona. Enguany es compleixen 125 anys de la primera manifestació de treballadors a tot l’Estat, per la qual cosa també es vol aprofitar la data per retre homenatge a la lluita obrera.
Reivindiquen millores
“Demanem que hi hagi salaris dignes i es recuperi i es guanyi poder adquisitiu, que es reactivi l’economia mitjançant la creació d’ocupació”, segons explica Jaume Pros, secretari general de Comissions Obreres al territori. Una reclamació important tenint en compte la situació de la demarcació, on la xifra d’atur ascendeix al 23% d’atur, segons el secretari General d’UGT a Tarragona, Jordi Salvadó: “malauradament, la precarietat és la norma dels nous treball i la temporalitat també”.
Marcats per la cita a les urnes
Salvadó incideix també en la importància de ser crític en ple any electoral: “hem de tenir memòria del que els polítics deien, del que prometien i del que fan i han fet”, tot recordant que les dades de l’atur són molt més altes ara que quan va començar l’anterior legislatura.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




