Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
SOCIETAT

Continua el naufragi

L’informe de Càritas Tarragona de 2014 ens ofereix una fotografia que s’allunya molt de la idea que algunes veus governamentals proclamen sobre la fi de la crisi a Espanya.

Francesc Roig: 'Hi ha un tipus de persona que li costa venir a Càritas perquè li fa vergonya'

Francesc Roig: 'Hi ha un tipus de persona que li costa venir a Càritas perquè li fa vergonya'

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Tarragona

"Hi ha un tipus de persona que li costa venir a Càritas perquè li fa vergonya". Francesc Roig director de Càritas a Tarragona i afegeix que “ens trobem que alguns fan venir a tercers per la excessiva preocupació que tenen per la seva imatge”. Un fenomen que ha crescut i que s’entén si tenim en compte que la meitat de persones ateses per Càritas durant el 2014 són persones autòctones. L’empobriment ràpid i en poc temps és un dels efectes devastadors d’una crisi que no marxa. “Molts han perdut la feina , tenen una situació d’angoixa en el sentit de reflotament” i és per això que des de l’entitat que dirigeix Roig han redoblat esforços en atendre anímica i psicològicament a les persones que hi fan cap.

Els últims anys de les persones que hi fan cap han passat de dir-ne “usuaris” a “participants”perquè “abans el demandant era un subjecte passiu, anava demana i esperava que li donessin, ara és molt diferent perquè “procurem que la persona que té la necessitat sigui ell/a prengui la iniciativa i acció perquè decideixi el què ha de fer per solucionar la seva situació amb el nostre acompanyament i suport”.

Per això abans “cal escoltar, saber què els passa per veure quina línia d’assistència els podem donar”. Des del mes de febrer també han endegat uns cursos de formació ocupacional per a persones que tenen una baixa formació i moltes dificultats per trobar feina.

Sobre si la situació presenta signes de millora, Roig conclou: “Baixar... baixar no baixem però tampoc reflotem i no hem de perdre de vista són 20.000 les persones afectades que estan en una situació molt greu”.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir