Indemnitzen un pacient per haver portat una grapa a dins de l'engonal
Rebrà més de 20.000 euros per part de la mútua i el cirurgià que el va operar. El noi es va estar queixant de molèsties durant quatre anys, però el facultatiu treia importància als dolors.

Interior d'un quiròfan. / ACN

Reus
Un noi de 27 anys de Reus serà indemnitzat amb 21.056 euros després de portar durant quatre anys una grapa despresa a dins de l'engonal.
El pacient va ser operat a través d’una mútua particular d'una hèrnia engonal mitjançant una tècnica de laparoscòpia. Poc després de la intervenció va començar a notar molèsties a la zona, que a més se li va inflamar, però el metge que el va operar li treia importància. Quatre anys després en una radiografia es va detectar que la causa del dolor era una grapa que s'havia desprès de la malla interna de subjecció que li havien col·locat, i per tant va haver de ser intervingut una segons vegada per tal d'extreure-la.
Amb el diagnòstic clar per part d’uns altres professionals, el pacient va tornar a la consulta del seu cirurgià per tornar-ho a preguntar, i aquest li va negar qualsevol possibilitat de moviment de les grapes. Ell va gravar la visita per poder tenir proves.
La sentència, recollida pel Defensor del Paciente, valora l’actuació mèdica de “deficient” pel que fa al seguiment del cas i la manca d’interès quan l’afectat es va queixar durant quatre anys després de la intervenció. El Jutjat de 1a Instància número 4 de Reus condemna a FIATC Mútua d’Assegurances i al cirurgià a pagar els 21.056 euros corresponents.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




