Te verd per combatre el dolor
Un equip científic de la UdG demostra que un component del te verd podria millorar la qualitat de vida de persones amb lesions medul·lars reduint el dolor que pateixen

Enric Verdú, investigador del grup de recerca de la Universitat de Girona / UdG

Girona
Investigadors de la Universitat de Girona han descobert que un component del te verd pot alleugerir el dolor a persones que pateixen lesions medul·lars. La recerca s'ha fet en ratolins, i ara l'objectiu és arribar a convertir aquests resultats en medicament. Per aconseguir-ho, falta temps i més inversió. Les conclusions de l'estudi són una altra porta oberta que demostra les possibilitats del te verd en el camp de la investigació mèdica.
Els científics de la UdG van començar la recerca el 2011, i ara han arribat a la conclusió que un derivat del te verd redueix molt -no al 100%- el dolor en pacients que tenen lesions medul·lars: pinçaments o lumbàlgies, però també en persones que han quedat invàlides.
Ara aquests malalts es tracten amb medicaments que no els alleugereixen el patiment. El derivat del te verd podria millorar la seva qualitat de vida. Si us feu la pregunta de quantes tasses de te verd haurien de beure per rebaixar el dolor, Enric Verdú, investigador d'aquest grup de recerca, dóna la resposta:
De moment, s'han fet proves en ratolins que demostren l'eficàcia d'aquest component, però encara falta temps per traduir aquests resultats en un fàrmac.
Un nou camp de recerca amb el te verd, després que altres científics de la UdG hagin descobert que un altre derivat de la planta serveix per atacar un dels càncers de mama més agressius.




