Josep Poblet revalida el càrrec de president a la Diputació de Tarragona
Poblet ha obtingut els vots a favor del PSC i del PP. Continua deixant les portes obertes a la resta de partits perquè se sumin al pacte signat de moment amb el PSC, i ERC es mostra predisposada a recollir el guant a nivell territorial malgrat les crítiques de la direcció nacional cap al convergent.

Foto de família dels 27 diputats del mandat. / Eva Hidalgo

Tarragona
Josep Poblet tornarà a ser el president de la Diputació de Tarragona, encarant això el seu tercer mandat al capdavant de l’ens. Durant la constitució de la nova corporació, el convergent ha rebut 18 vots a favor: 11 del seu propi partit, sis del PSc i un del PP, d’un total de 27 diputats. La CUP ha estat l’únic que s’ha votat a ell mateix, mentre que ERC i Ciutadans s’han abstingut.
Pactes de govern
Convergència governarà sota el paraigua d’un pacte d’estabilitat signat amb el PSC fa deu dies, tot i que ambdues formacions deixen la porta oberta a noves incorporacions. ERC avui ja ha recollit el guant i s’hi ha mostrat predisposada, tot i que des de la cúpula republicana Oriol Junqueras ha manifestat la seva oposició a què una persona imputada pel cas INNOVA presideixi l’ens. Ha reconegut també que es va demanar a canvi d’una encaixada de mans que Poblet es retirés de la primera línia. Ara bé, el vilasecà ho nega: “a nivell territorial no han existit les converses i crec que l’opinió aquí és diferent, ja que no han votat en contra de la meva investidura i també han manifestat que tenen les portes obertes”.
La pluralitat marcarà el mandat
Actualment hi ha sis partits amb representació política, ja que també han entrat a formar-hi part Ciutadans i la CUP. Precisament el discurs del representant de la Candidatura, David Vidal, ha estat el més crític assegurant al ple d’investidura que exigeixen “la dissolució de les diputacions i la creació de les vegueries del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre com a òrgans que realment vetllaran pel territori”. També ha anunciat que presentaran l’adhesió de l’ens a l’Associació de Municipis per la Independència.
ERC, per la seva banda, espera trobar “punts de confluència amb Convergència pel bé del país”. Del debat sobiranista el portaveu del PP, José Luis Martín, ha expressat la seva voluntat de deixar-lo de banda: “espero que s’oblidin les qüestions independentistes i es treballi pensant únicament en el bé dels municipis”.
Prioritats clares
Poblet es marca quatre grans àmbits d’actuació, posant per davant de tot l’interès de dotar de més
recursos els municipis. El seu full de ruta també prioritza el benestar de les persones –mitjançant les llars d’infants, per exemple- i dóna suport als sectors estratègics considerats clau, com ara el turisme, la indústria o el transport.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




