L'exposició sobre el Port va costar un 50% més del que s'havia dit
La mostra, organitzada per Barcelona Regional durant el mandat de CiU, va estar oberta menys d'un mes i els responsables no saben quantes persones la van visitar

Xavier Trias i Sixte Cambra durant la inauguració de l'exposició 'Ciutat Port: la Barcelona productiva' / Ajuntament de Barcelona

Barcelona
L'exposició de Barcelona Regional sobre la transformació del Port de Barcelona va costar 168.000 € més del que havien dit els responsables de la seva organització.
L'anterior govern municipal, de Convergència i Unió, havia explicat fins ara que aquesta mostra havia costat 350.000 euros, però la factura puja fins als 518.000. En aquesta xifra s'inclou la posada a punt dels 4 pavellons que la van acollir.
La mostra va estar oberta 28 dies i l'Agència de Desenvolupament Urbà, Barcelona Regional, i l'Ajuntament asseguren que no saben quantes persones la van visitar. Asseguren que com era gratuïta no van fer un control de les persones que hi accedien.
L'exposició explicava la transformació del Port de Barcelona i posava especial èmfasi en un dels projectes estrella del govern de Xavier Trias, la creació d'un nou barri al Morrot. Feia també una comparativa amb la transformació de Hong Kong.
La tinent d'alcalde d'urbanisme i nova vicepresidenta de Barcelona Regional, Janet Sanz, ha dit en una entrevista a SER Catalunya que considera excessiu el cost de l’exposició i que ha demanat informació detallada de les diferents despeses.
L'alcaldessa Ada Colau ha impulsat ja el relleu de l'anterior equip directiu de Barcelona Regional. Va decidir avançar els canvis després que s'hagi conegut que el fins ara director general, Willy Müller, va adjudicar 2 contractes per valor de 22.500 a empreses d'Antonio Herrero, un ex soci seu.




