Preocupació a Picamoixons pels vessaments al riu Francolí
L'ajuntament i la comunitat de regants han traslladat a l'Agència Catalana de l'Aigua i a la comunitat de regants el neguit per aquest tipus d'episodis.
Tarragona
L’ajuntament de Picamoixons ha traslladat a l’Agència Catalana de l’Aigua la seva preocupació pels vessaments contaminants que sovint es realitzen al riu Francolí. El darrer cas ha estat el de la paperera Abelan Catalana, que el passat 25 de juny va abocar pasta de paper per un accident a una canonada després d’una aturada a la línia de producció. L’empresa ja se n’ha ocupat de netejar els residus i assenyalen que ja han pres mesures per evitar aquest tipus d’incidents.

Imatge del riu Francolí. / ACN

Imatge del riu Francolí. / ACN
Les alertes no són noves
A finals de juny, la comunitat de regants ja va denunciar als Agents Rurals que el riu estava brut de pasta de cel·lulosa i que l’aigua s’havia tenyit al tram entre Alcover i Picamoixons. De fet, una inspecció de l’ACA ja va certificar el vessament i també va constatar que la companyia tracta les aigües i les recicla per poder regar.
La preocupació al municipi ve perquè aquest no és un cas aïllat i són episodis que es repeteixen cada cert temps.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




