Disfresses de personatges manga a l'ExpOtaku de Tarragona
Els apassionats d'aquest tipus de còmic podran gaudir de tornejos, videojocs o concursos del 24 al 26 de juliol al recinte firal del Palau de Congressos.

David Gaspar explica l'ExpOtaku d'aquest any en presència de Javier Villamayor. / David Cabanillas

Tarragona
ExpOtaku torna a Tarragona per cinquè any consecutiu. El saló del manga obre les portes a la cultura nipona aquest cap de setmana al recinte firal del Palau de Congressos. L’any passat va acollir unes 3.000 persones, i en aquesta edició s’espera la mateixa afluència o encara una mica més, prop d’unes 4.000. Es calcula que els 50 % d'aquests visitants són de Tarragona.
Per celebrar aquest lustre, els organitzadors del saló del manga han pensat en una sèrie de novetats. Hi haurà un concurs de cosplay, que consisteix en gent que es disfressa de personatges d’anime i manga, amb més de 500 euros en premis. També hi haurà 35 espais amb consoles clàssiques i d’última generació i pantalles de 40 polzades. Entre els videojocs seleccionats destaca el League of Legends, i es farà un torneig en el que hi participaran 16 equips de 5 persones amb connexió 4G il·limitada.
Una visita molt esperada
La passada edició es va comptar amb Marc Zanni i Joan Sanz, que són les veus en català de Son Goku i Vegeta a Dragon Ball respectivament. Aquest any s’ha fet una aposta per portar als actors de doblatge Albert i Núria Trifol, que representen gairebé el 70% de les veus dels personatges de ficció. Concretament, l’Albert posa la veu de Leonardo DiCaprio al castellà i de la del Mestre Grulla a Kung Fu Panda. La seva germana fa el mateix amb la veu de la Natalie Portman, a més de la de l’Elizabeth Swann a Pirates del Carib.
Les entrades es poden comprar a les taquilles del mateix lloc. El preu de l'entrada diària és de 5 euros. Desprès, hi ha diversos packs; el de dos dies té un cost de 9 euros, mentre que el de tres dies val de 12 euros. Els menors de 7 anys no paguen entrada, així com els cosplayers que decideixin acudir el diumenge.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




