Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
TARRAGONA

Un conjunt arqueològic i patrimonial de Valor Universal Excepcional

Aquest reconeixement de la UNESCO equipara la ciutat amb monuments de tot el món com ara l'Acròpolis d'Atenes, el centre Històric de Siena a Itàlia o la Plaça Roja de Moscou, entre d'altres.

Amfiteatre romà de Tarragona. / ACN

Amfiteatre romà de Tarragona.

Tarragona

La UNESCO ha declarat el Conjunt Arqueològic de Tarraco com a Valor Universal Excepcional. La decisió, adoptada pel Comitè de Patrimoni Mundial en la darrera reunió celebrada a Bonn, declara que el patrimoni tarragoní és molt significatiu i és rellevant per la generació actual i també per les futures de tot el món. La seva protecció, doncs, és imprescindible a nivell internacional. Segons la regidora de l’àrea, Begoña Floría, “Tarragona se situa així al nivell d’altres grans monuments del món i se’n garanteix la seva preservació per a les generacions futures”.

Per tal d’atorgar aquesta categoria s’ha tingut en compte l’excepcional importància en el desenvolupament del disseny urbà romà que va servir de model per a d’altres capitals de província de l’Imperi Romà, així com també que en l’actualitat és un testimoni sense precedents d’una etapa important de la història dels pobles del Mediterrani.

El Conjunt Arqueològic de Tarraco està format per la muralla de la ciutat, el recinte de culte imperial, el Fòrum Provincial, el Circ, el Fòrum de la Colònia, el Teatre Romà, l’Amfiteatre, la basílica visigòtica, l’església romànica, la Necròpolis, el Pont del Diable, la Torre dels Escipions, el Mèdol, Centcelles, la Vila dels Munts i l’Arc de Barà.

Equiparant-se amb emblemes mundials

El Conjunt de Tarraco ha estat reconegut juntament amb altres monuments d’arreu del món com Atapuerca, l’Acròpolis d’Atenes, el centre històric de Bruges a Bèlgica, la ciutat de Verona i el centre Històric de Siena a Itàlia, la Plaça Roja de Moscou i les línies de Nasca a Perú, entre d’altres.

Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir