El nous jutjats de Balaguer, en funcionament al 2016
El nou edifici judicial, en obres des de fa cinc anys, comptarà amb més espai i la plantilla augmentarà en 8 funcionaris més, fins als 30, segons el Departament de Justícia.

Imatge exterior en obres del nou edifici judicial de Balaguer(ACN)

Balaguer
Finalment, cinc anys després de l'inici de les obres, el nou edifici judicial de Balaguer entrarà en funcionament a començaments de l'any 2016. Així ho ha anunciat aquest dimarts la secretària de relacions amb l'administració de justícia, Maria Josep Feliu, en una visita a les noves instal·lacions.
Les obres es preveu que acabin a finals d'octubre i després s’equipi l’edifici el mobiliari i els equips informàtics, per fer el trasllat a començaments d’any. Tal i com ja s’havia anunciat, es posarà en marxa aplicant el nou model d'oficina judicial. És el que es coneix com la nova organització dels jutjats i que, segons Feliu, permetrà que “guanyin agilitat, guanyin en l’atenció ciutadana i puguin resoldre tots els temes d’una manera molt més còmoda i ràpida”.
Un nou edifici i un sistema judicial molt esperat pel president de l'Audiència de Lleida, Francesc Segura, qui ha destacat que “permetrà entrar al jutjat de Balaguer a la justícia del segle XXI”. I és que, durant els últims anys, s’han repetit les queixes per manca d’espai i pel col·lapse que patien aquestes instal·lacions, per part de jutges, advocats i sindicats.
Ara, dos dels tres jutjats de Balaguer estan ubicats a l’actual edifici i el tercer es troba en un local de lloguer. El nou edifici judicial comptarà amb 3.800 metres quadrats i es preveu que la plantilla augmenti en 8 funcionaris més, fins als 30, i la fiscalia es reforci amb una plaça més, segons el Departament de Justícia.
Una empenta pel Centre Històric
L’alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, espera que la posada en marxa dels nous jutjats, en ple Centre Històric, siguin un revulsiu pel barri. Malgrat lamentar els retards de les obres, Vidal confia que hi ha hagi un increment d'activitat, “potser no a curt termini, però aniran generant una inèrcia als locals de la zona”.




