Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Barcelona retarda l'encesa dels llums de nadal fins l'1 de desembre

Els comerciants creuen que accepten escurçar el nombre de dies d'enllumenat, però consideren que comencen massa tard

Barcelona

A Barcelona, els llums de Nadal no s'encendran aquest any fins l'1 de desembre, 10 dies més tard que l'any passat. El govern d'Ada Colau diu que l'objectiu és estalviar energia, reduir els costos econòmics i adaptar el període d'encesa a les festes pròpiament nadalenques.

El comissionat de Comerç, Consum i Mercats, Miquel Ortega, assegura que el retard en l'encesa no perjudicarà el comerç. Diu a més que aquesta mesura troba un "equilibri entre l'estalvi energètic que estem demanant i la promoció comercial".

Els comerciants es mostren crítics amb el retard. El president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, diu que veien bé que es retardés l'encesa. Creien que una data raonable per arrencar hagués estat el divendres 27 de novembre. Diuen que fent-ho el dimarts 1 de desembre perden un cap de setmana.

El govern municipal també ha explicat que ja treballa per crear una moneda local que s'utilitzaria als petits comerços de la ciutat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir