Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

A donar sang!

Un repunt de les urgències per sagnat de pacients del grup sanguini 0 negatiu ha fet baixar les reserves de sang d'aquest grup, que és l'únic que es pot transfondre a tothom. Ara mateix, al Banc de Sang i Teixits, hi ha bosses de sang per 9 dies, però els hospitals volen fer nevera perquè a l'hivern les donacions sempre cauen en picat.

Girona

En global les reserves de sang són normals, n'hi ha de mitjana per uns 9 dies, però hi ha tres grups que falten més bosses: El B negatiu i AB negatiu només n'hi ha per 4 dies (són tipus que té poca gent), però pel grup sanguini 0 negatiu (un dels que més es necessita) només n'hi ha per una setmana.

El director del Banc de Sang i Teixits de Girona, Joan Profitós, insisteix que fan falta donants de zero negatiu:

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Joan Profitós

00:00:0000:06
Descargar

Per mantenir aquest número de bosses de sang, i per fer nevera per l'hivern, que sempre baixen les donacions, el Banc de Sang i l'Ajuntament de Girona han organitzat una Marató de Donants.

Serà aquest dijous, dia 15 d'octubre, a la Casa de Cultura de Girona i es pot demanar hora per internet. Els organitzadors volen superar les 600 donacions, en l'última marató en aquesta ciutat es va arribar als 480 donants.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir